2009-03-09, 22:55
Medlem
Tja.

Jag är ganska ny när det gäller tippning oddset osv...

Jag fattar inte det negativa eller om de finns något negativt när man helgarderar eller halvgarderar ?

Säg att jag spelar en kupong med 8 matcher varav 4 helgarderar jag och 4 halvgarderar jag.. Chansen att jag vinner höjs me 80% ist för 50%....

Va finns de för negativt ? Får jag mindre odds när ajg hel/halvgarderar ?

ge mig lite info!
Citera
2009-03-09, 23:10
Medlem
Oddset:
Får du inte oddset 1,00 på helgarderade matcher är du grundlurad, eller lirar med sjuk edge

Stryktipset, etc:
Du tippar fler rader - du ökar dina vinstchanser, men minskar högsta möjliga avkastning per tippad rad i o m att alla rader inte kan gå in samtidigt.
Citera
2009-03-09, 23:15
Medlem
Jag har gjort en kupong helgarderad 8 matcher me grymma odds... och den ger som -minst- 305 i odds gånger pengarna. stämmer detta alltså? Isåfall är man ju garanterade pengar? :S
Citera
2009-03-09, 23:16
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamZ
Jag fattar inte det negativa eller om de finns något negativt när man helgarderar eller halvgarderar ?

Du får ju betala mer för en full stryktipsrad som är helgarderad än en som inte har en enda gardering.
Citera
2009-03-09, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Du får ju betala mer för en full stryktipsrad som är helgarderad än en som inte har en enda gardering.

Det är inte ens stryktipset? Det är vanliga lången.
Citera
2009-03-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamZ
Jag har gjort en kupong helgarderad 8 matcher me grymma odds... och den ger som -minst- 305 i odds gånger pengarna. stämmer detta alltså? Isåfall är man ju garanterade pengar? :S
Vad är radinsatsen? (Vad betalar du för en enkelrad?)

Utbetalning=Radinsats x Odds

Får du fortfarande ett säkert positivt värde? Snälla länka

Är detta Topptipset? I sådana fall kostar säker rad 3^8=6561 kr (radinsats 1 kr) vilket ibland faktiskt är mindre än utdelningen... så om du tror på en skrällomgång och har tillgångar kanske du tycker det är värt en chansning

Good night and good luck!

(edit: såg nu efteråt att det inte var stryktipset eller dyl)
Citera
2009-03-10, 00:10
Medlem
Kaustis avatar
Hur fan helgarderar man en match på lången?
Citera
2009-03-10, 13:06
Medlem
tuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Hur fan helgarderar man en match på lången?

3 kuponger?
Citera
2009-03-10, 16:08
Medlem
Dvärgens avatar
Bara du inte menar att du gjort 3 kuponger med 1or på en x på nästa och 2or på sista.

Tänk om det blir 1, 2, x, x, x, 2, 2, 1, då vinner du inte alls mkt...

Om du ska helgradera 8 matcher krävs det 8^3 = 520 i minsta odds på samtliga kuponger. Om du inte förstod det så behöver du också 520 st kuponger för att få med alla resultat

EDIT* Ändrade lite
Citera
2009-03-10, 17:38
Medlem
Phibess avatar
Om man tar ett exempel med tre helgarderingar på lången så får man lira 27 rader varav en kommer att gå in. Därmed behöver man ha minst 27 i odds på den raden som går in för att spelet ska vara bra. Återbetalningen på lången är 80% så snittoddset på dina tripplar kommer hanmna runt 14 om du väljer jämna matcher, alltså en ren förlustaffär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in