Citat:
Ursprungligen postat av CedriX
Jag undrar bara om jag behöver det överhuvudtaget om jag inte använder cd-skivor alls. Jag ska nu beställa en Macbook Air och Mac OS X är väl redan installerade när man får det, va? På hemsidan står det att "DVD-skivor för installation/återställning" ingår, vad är det för installation menar de egentligen?...T
Tack för svaren på förhand!
Jag köpte till en superdrive till min MBA. Jag har använt den ca 10ggr på ett år och då enbart för att bränna ut dvd'er eller cd-skivor.
Mac OS är bra på det viset att du faktiskt slipper att formatera om och grejja var eller varannan månad. Och
om du nu faktiskt skulle behöva att stoppa i en installationsskiva är det bara att "låna" en cd-rom från en annan dator över nätverk.
Men det är klart, har du 800 spänn för mycket är det väl inte så mycket att fundera på...
Citat:
Ursprungligen postat av Mecirae
Jag antar att du får med installationsskivor. Som det står.
Jag kan bara inte hålla mig: Varför i helvetet köper du inte en Macbook istället? Praktiskt taget, om inte lika, smidig plus att du får mer dator och prestanda för pengarna.
MBA är en fin liten maskin och kan inte direkt jämföras med den vanliga MB'n. MB är väldigt mycket större och klumpigare än MBA även om det kanske inte verkar så om man bara tittar på dem. Jag bytte från MB till MBA och har inte ångrat mig en sekund.