Flashback bygger pepparkakshus!
2009-03-09, 21:15
Medlem
Går det att ominstallera vista utan att man tar bort andra filer och program. Om det är möjligt hur gör man då?
Citera
2009-03-09, 21:21
Medlem
vXds avatar
Fel forumdel... Du bör söka dig till Windows delen. Här är vi bara bittra och säger "GOOGLE IT MOFO!!"
Citera
2009-03-09, 21:26
Medlem
Oj

Jag får hoppas att någon snäll moderator flyttar min tråd.
Citera
2009-03-09, 21:43
Medlem
HC47s avatar
Jag tror inte det. Jag vill ha det till att man måste formatera om hårddisken innan man installerar om Windows. Det du kan göra är att skapa en partition och lägga över dina viktigaste filer på den delen där du inte har Vista. Men spel och sånt kommer ändå inte att fungera då .dll-filer och liknande alltid lägger sig på C även om du installerat dem på D eller annan enhet.

Har själv två partitioner, en för Vista och en för spel, musik mm. Men när jag installerat om Vista så måste jag även installera om alla spel då några viktiga filer försvunnit.
Citera
2009-03-09, 21:47
Medlem
vXds avatar
Med Windows XP så kunde man välja att bara installera över den gamla kopian, men jag minns inte om ens installerade program eller mina dokument är kvar. De övriga filerna bör inte påverkas.
Med övriga så menar jag filer som inte hör till sjävla OS'et i sig.
Citera
2009-03-09, 22:27
Medlem
Caltherions avatar
du får ju helt enkelt partionera din hdd.. den ena har du windows på,den andra med dina saker!
Citera
2009-03-09, 22:40
Medlem
vXds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caltherion
du får ju helt enkelt partionera din hdd.. den ena har du windows på,den andra med dina saker!

Så bör man göra redan från början. Ge windows 10gb (lite i överkant, men med windows vet man aldrig) till hda1(c:\) och sedan vad man nu vill till resten, /home(d:\), /root(e:\) eller vad man nu vill.

Huvudsaken är att man har windows+program på en egen partition så man kan formatera om utan att det påverkar ens statiska filer(allt man inte vill bli av med).
Citera
2009-03-09, 23:24
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vXd
Så bör man göra redan från början. Ge windows 10gb (lite i överkant, men med windows vet man aldrig) till hda1(c:\) och sedan vad man nu vill till resten, /home(d:\), /root(e:\) eller vad man nu vill.

Huvudsaken är att man har windows+program på en egen partition så man kan formatera om utan att det påverkar ens statiska filer(allt man inte vill bli av med).
Mitt Vista tar 22 Gb, varav mappen "winsxs" står för 17 av dessa. Helt sjukt.
Citera
2009-03-10, 07:00
Medlem
BRFs avatar
Annars får du väll investera i en extern hårddisk eller ett par flashminnen.
Citera
2009-03-11, 11:23
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisus
Oj

Jag får hoppas att någon snäll moderator flyttar min tråd.

Done.

/SLOB mod@ÖO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in