2002-09-13, 21:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Stanley:

Om man tänker halo-substituenter så har vikten visst med saken att göra. Halogenrnas atomvikt är proportionell mot elektronegativiteten:

F > Cl > Br > I > (At)

Där elektronegativiteten ökar från vänster till höger.

Atomvikt:

(At) > I > Br > Cl > F

Där atomvikten ökar från vänster till höger, liksom storleken som "har med saken att göra".

Analogt, att påstå att atomvikten inte har med saken att göra är samma sak som att påstå att elektronegativiteten inte har med en amfetamins potens att göra, och eftersom allt hänger ihop är det som att påstå att ingenting har med saken att göra. Och så är det ju inte. Bevisligen så är samtliga faktorer lika viktiga.

MVH:
[pH]armacist
Citera
2002-09-14, 09:30
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag skrev att atomvikten inte är relaterad till potensen _direkt_.

Men hur mycket skulle exempelvis jod väga om inte så mycket som jod väger? Förstår du vad jag menar?

Jod skulle inte ha sina elektronegativa egenskaper om det inte var jod.

Mest korrekt kan man ju säga att atomens sammansättning är vad som avgör potensen för knarket i fråga.

-Stanley
Citera
2002-09-15, 04:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Det menar jag med....
Citera
2002-09-15, 19:47
Bannlyst
Resultatet av dehydroxylering ..

Resultatet av dehydroxylering av efedrin blir dextro-metamfetamin.
Med E menar jag inte "extacy" utan efedrin naturligtvis. x
Citera
2002-09-16, 16:19
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Resultatet av dehydroxylering ..

Citat:
Ursprungligen postat av Oscar
Resultatet av dehydroxylering av efedrin blir dextro-metamfetamin.

Tack för upplysningen, testa med att säga nånting som vi inte redan vet för omväxlingens skull...

Citat:
Med E menar jag inte "extacy" utan efedrin naturligtvis. :x

Ja naturligtvis, hur kunde jag vara så korkad och tro att ecstacy = E, naturligtvis är det efedrin som är E, ber ödmjukast om ursäkt...
Citera
2002-09-16, 17:43
äldre konto (old)
Ej medlem
Jaha. Jag som trodde [pH]armacist skulle börja köra med ödmjuka och mer mogna inlägg? Hade visst fel.
Citera
2002-09-17, 13:01
Bannlyst
Ja puckad är du..

"Ja naturligtvis, hur kunde jag vara så korkad och tro att ecstacy = E, naturligtvis är det efedrin som är E, ber ödmjukast om ursäkt..."

Ja puckad är du, som tror man kan göra "extacy" av efedrin.
Här är något som du inte har hört talas om

Framställning av dextro-meta via reduktiv aminering av L-PAC från jäsning av bezaldehyd tillsammans med candida utilis
Annan sorts jäst kan också gå bra. Teoretiskt sett en OTC metod.

Detta kan du inte inbilda någon att du hört talas om, eller
"hittat referenser till på universitetsbiblioteket", fjant men du kan ju alltid hitta info om du letar.[/b]
Citera
2002-09-17, 18:21
äldre konto (old)
Ej medlem
HAHAHAH, du kan inte mena allvar, det är ju du som snackar om E, nyktra till innan du postar...

Jasså, det är omöjligt att hitta refs, scrolla ned ditt semi-medvetna-Cro-Mangon!?

Jag kan till och med ge dig den generella proceduren, eller hänvisa dig till institutionen där du kan hitta den, men för att kolla in det måste en och en annan runkare slita sig från internet och ta sig till ett universitets-bibliotek... Hade hört talas om metoden redan för några år sen, för oss andra är din rop på uppmärksamhet en gammal nyhet...

Citat:
Detta kan du inte inbilda någon att du hört talas om, eller
"hittat referenser till på universitetsbiblioteket", fjant men du kan ju alltid hitta info om du letar.

Här kommer referenserna:

[color=red]D. Seebach, M.A. Sutter, R.H. Webber och M. F. Züger, Org. Synth. Coll. Vol., 7, 215.

S. M. Roberts (ed) Preperative Biotransformations, John Wiley, Chinchester, 1992, p. 2:1.1.

R. Csuk och B. I. Gläzner, Chem. Rev., 1991, 91, 49.[/color]

- From the University-libary with love!

Om din lilla "hemliga" och "omöjligtt-att-hitta" metod kan du läsa tom på Rhodiums (lol) sidor: http://www.rhodium.ws/pdf/biotransformation.ephedrine.pdf men jag föreslår att du tar en titt i refs som jag levererade ovan eller i de refs i slutet av ovanstående pdf om du vill grundligt förstå processen.

PS: Vadå dehydroxylering? Reduktion heter det, dumpa fancy-shmancy
ord, du blir ju utskrattad, det är som att kalla vatten för diväteoxid bara för att visa att man är påläst...

Dina resonemang kring halo-subst. amfetaminers SAR får mig att undra om du någonsin slagit upp sissta sidan i en kemibok och tagit en titt på grupp 7 i periodiska systemet...

"Teoretiskt sett en OTC metod"... Finns det även en "praktiskt sett OTC metod", den är mycket intressantare? Är du från vettet människa, sen när kunde man knata in på Färgtema och dyl. och köpa bensaldehyd, metylamin, platina och en tub vätgas... ta och kamma till dig.. Det enda OTC komponenten i ovanstående metod är jäst.... Dessutom: det du i ovanstående process får (från bensaldehyd) är L-PAC som du inte kan göra metamfetamin utan efedrin av (utöver bensaldehyd behöver du metylamin, Pt/H2..., jävligt OTC hörru dessutom så är det enl mig mycket jobb och kostnader för efedrin som i sig är lättare att få tag i än bensaldehyd), eftersom L-PAC (fenylacetylkarbinol) är en bensyalkohol så kan du inte göra metamfetamin i ett och samma steg, varför? jo för att det nukleofila attacken kommer att äga rum på karbonylkolet, hydroxy-gruppen består på beta-kolet. för att därefter göra metamfetamin måste du reducera efedrinen och då är du tillbaka på noll. Fast du kanske föredrar att gå från a till A till a.

Det du kan göra om du vill gå från bensaldehyd är helt enkelt att blanda 1 mol bensaldehyd, 1 mol nitroetan 1/10 mol n-amylamin och låta det stå i några dagar. Resultatet blir 2-nitropropylbensen, som du sedan amalgerar med vanig hushållsfolie (som du aktiverar a la Shulgin) och får tjack på produktsidan, som sedan upparbetas efter konstens alla regler. Men du verkar vilja slösa bensaldehyd på efedrin...

vilken väg skulle du välja från bensaldehyd?:

bensaldehyd ----> 2-nitropropylbensen --Al-amalgam--> tjack

bensaldehyd ---jäst---> L-PAC --CH3NH2/H2/Pt--> efedrin

Om det vore så enkelt som du lyckades inbilla dig själv att det är så skulle folk använda jäst till tjackframställning och inte till hembränning....

En sak till din semi-vakna humanoid; även om du hittar på att jag har sagt att jag tror att man kan göra MDMA av efedrin (för att du har gjort bort dig - kolla dina tidigare inlägg och gråt) så går det, även om syntesen skulle vara omfattande och innebära introduktion av metylendioxy-brygga samt reduktion av bensylalkoholen så är det en fullständigt möjlig process.

Det är ingen idé att tjafsa med dig, du är för underlägsen...

MVH:
Fjant!
Citera
2002-09-20, 11:16
Bannlyst
Citat:
HAHAHAH, du kan inte mena allvar, det är ju du som snackar om E, nyktra till innan du postar...

E är här en förkortning för Efedrin naturligtvis

Citat:
Jasså, det är omöjligt att hitta refs, scrolla ned ditt semi-medvetna-Cro-Mangon!?

Jo det stämmer att jag tillhör Cro-Mangon människan din existens däremot bevisar att Homo Sapiens Neanderthalis ännu inte är utdöd.

Citat:
Jag kan till och med ge dig den generella proceduren, eller hänvisa dig till institutionen där du kan hitta den, men för att kolla in det måste en och en annan runkare slita sig från internet och ta sig till ett universitets-bibliotek...

"Universitetsbibliotek" är det Rhodium det?

Citat:
Om din lilla "hemliga" och "omöjligtt-att-hitta" metod kan du läsa tom på Rhodiums (lol) sidor:

Ja utan Rhodiums sökmotor så hade du stått dig jävligt slätt

Citat:
PS: Vadå dehydroxylering? Reduktion heter det, dumpa fancy-shmancy
ord, du blir ju utskrattad, det är som att kalla vatten för diväteoxid bara för att visa att man är påläst...

Du kanske kallar vatten för diväteoxid när du ska imponera på dina kompisar i åttonde klass.

Citat:
"Teoretiskt sett en OTC metod"... Finns det även en "praktiskt sett OTC metod", den är mycket intressantare? Är du från vettet människa, sen när kunde man knata in på Färgtema och dyl. och köpa bensaldehyd, metylamin, platina och en tub vätgas... ta och kamma till dig..

Bezaldehyd kan du köpa på ICA, metylamin kommer från hexamin, vätgas behövs inte, ännu mindre platina som man om man behövde det kan köpa hos juvelerare...

Citat:
vilken väg skulle du välja från bensaldehyd?:

bensaldehyd ----> 2-nitropropylbensen --Al-amalgam--> tjack

bensaldehyd ---jäst---> L-PAC --CH3NH2/H2/Pt--> efedrin

Denna väg kan man välja istället:

bensaldehyd ---jäst---> L-PAC --CH3NH2/Hg/Al--> efedrin ---> RP/I--->

Dextro-meta (jämfört med din som ger D/L-meta)

Citat:
Om det vore så enkelt som du lyckades inbilla dig själv att det är så skulle folk använda jäst till tjackframställning och inte till hembränning....

Efedrin görs just med Candida Utilis nuförtiden. Men vem känner till det??
En person av 100000 kanske och du är tydligen inte en av dom.

Citat:
En sak till din semi-vakna humanoid; även om du hittar på att jag har sagt att jag tror att man kan göra MDMA av efedrin (för att du har gjort bort dig - kolla dina tidigare inlägg och gråt) så går det, även om syntesen skulle vara omfattande och innebära introduktion av metylendioxy-brygga samt reduktion av bensylalkoholen så är det en fullständigt möjlig process.

Ja det stämmer faktiskt!!! Du har ett rätt! Man kan också förvandla aspirin till amfetamin, förmodligen också bensin till heroin och bly till guld om man vill göra sig det besväret men ingen normalt funtad människa försöker sig på några sådana reaktioner eftersom besväret blir helt oproportionerligt till hur mycket produkt man får ut. Reaktionerna är därför praktiskt oanvändbara.
Citat:
Det är ingen idé att tjafsa med dig, du är för underlägsen...

Jag kunde inte sagt det bättre själv
Citera
2002-09-20, 19:31
äldre konto (old)
Ej medlem
Vadå Rhodium? va fan snackar du om.. hitta referenserna som jag gav dig på Rhodium.ws så får du 1000 spänn av mig... det är du som har hört om metoden därifrån, fast du har missuppfattat den helt.. jag ger ju tom adressen där DU har hittat det i mitt tidigare inlägg...

E har alltid varit förkortning för Ecstacy (så stavas det föressten) aldrig för efedrin, när folk "käkar e" menar de inte efedrin, du missuppfattar igen, tänk lite.

Nej universitets bibl är inte Rhodium.. som sagt hitta refs som jag postade med röd text på rhodium.ws (använd sökmotorn "som jag gjorde").. så lovar jag att du får 1000 kr av mig..

Rhodium igen.. hahah asså inse du inte att det är du som har hittat det där.. jag har tom i mitt tidigare inlägg anget adressen där du har hittat den, klicka på den så kommer du att känna igen dig..

Bezaldehyd kan du köpa på ICA (LOL!), metylamin kommer från hexamin (otc va.. a juste), vätgas behövs inte (jo det gör det), ännu mindre platina (om vätgas behövs så behövs platina eller ett alternativt metall med yta som absorberar vätgas , annars kan du inte introducera H) .. för mig är det mkt jobb för att få efedrin (ett ämne som inte ens kommer i närheten av amf) på produktsidan) som man om man behövde det kan köpa hos juvelerare... Uhm.. få se.. vad kostar mer platina eller efedrin..

Jag hade inte köpt platina föressten, jag hade belagt en billigare metall med platina alt rodium (elektrolys), det är kontaktytan som räknas inte massan... Snälla ge dig inte i drogsyntes.. med dina kunskaper kommer du att gå 10 000 kr back på några dagar...

bensaldehyd ---jäst---> L-PAC --CH3NH2/Hg/Al--> efedrin ---> RP/I--->

Dextro-meta (jämfört med din som ger D/L-meta)

Missförstå mig inte nu, jag hade säkert också gått från efedrin, men jag hade köpt det för en spottstyver och inte syntat den, jag är ju inte helt dum... jag befinner mig ständigt 5 musklick ifrån efedrin, jag vet inte hur du resonerar...

Räkna stegen din nolla, varför inte bara köpa efedrin på internet (OTC) och gå därifrån istället för att lägga ner tid och pengar på att fixa metylamin, bensaldehyd, vätgas som iallafall ger efedrin, som sagt du gillar att gå från a till A till a?

Efedrin görs just med Candida Utilis nuförtiden. Men vem känner till det??
En person av 100000 kanske och du är tydligen inte en av dom.

-Uhm, du är rolig.. det är bara du som vet det eller hur.. ja det är bra haha..
Gå och lägg dig, du trodde att man fick metamfetamin av jäst + bensaldehyd + MeNH2, det säger ju en del...

Inbilla inte dig att du är den enda i världen som har hört talas om metoden (möjligtvis är du den enda som har missuppfattat den). Om metoden var så tilltagande som du påstår så skulle den faktisk tillämpas av folk som sysslar med meta-produktion, tyvär så är det inte det, bevisligen..

Den tillämpas inte ens i USA av meta-kemister, ett land där efedrin är Schedule I precursor

snälla ta med ditt skitsnack till samma forum där du postar rasistiska inlägg.. du är ett simpelt mobboffer... vad är det med de här rasistkillarna? ingen av dem vet vad de snackar om, ren nonsens... sen när man tänker efter så är det inte så konstigt...
Citera
2002-10-04, 19:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Var har din fantastiska...

Citat:
Var har din fantastiska egenpåhittade OTC E. reduktion som du skrev om tagit vägen, jag kan då inte hitta den på rhodium? Jag antar att allt man behöver för denna fantastiska reaktion är salt, sand och vatten eller något motsvarande....

Jag har hört talas om en kille som kunde förvandla vatten till vin han är tyvärr död sedan länge..

Här kan du läsa om den: https://www.the-hive.ws/forum/showflat.pl?Cat=&Number=363715&page=0& view=&sb=5&part=1&vc=1
Citera
2002-10-04, 22:17
äldre konto (old)
Ej medlem
Enligt min bedömning har [pH]rmacist feta kunskaper i organisk kemi, all respekt åt den mannen! Amalgam reduktioner låter läskigt.. kanske de inte är borde du inte kunna köra nån elektrokemisk reduktion istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in