2009-06-20, 04:30
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Hasse och Tage tycker dom väl är jättekul? Jag tror många PK:are gillar deras lite vågade stil.

Ja där har vi nog ett komikerpar som både PK- och WT-folk gillar faktiskt.
Citera
2009-06-20, 12:43
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Ja där har vi nog ett komikerpar som både PK- och WT-folk gillar faktiskt.

Nja, WT:are vet jag inte om dom gillar Hasse och Tage. Dom lutar nog lite mer åt Stefan och Christer, ett annat stort komikerpar...
Citera
2009-06-20, 13:27
Medlem
ironmaidengeeks avatar
Kan tänka mig att det mest är ordvitsar och den där lustige Björn Hellberg i på spåret. Sen kanske dem kan ha nåt i stil med lärarhumorn som är en term jag och en vän myntade i högstadiet där man skrattar lite småfalskt åt saker som inte är särskilt roliga bara för att ta sig igenom vardagen,tex : Börje är det din femte kopp kaffe idag höhö.
Citera
2009-06-20, 14:01
Medlem
AgonyBoys avatar
Dom skrattar nog åt rödvinsanekdoter när dom är på sina Thåström/Olle Ljungström/Winnerbäck-fester iförda sina cheap monday-brallor och nintendo-brillor.
Citera
2009-06-20, 19:20
Medlem
dumburkens avatar
En sak dom i alla fall inte skämtar om är spädbarn. Drog ett som nämns i osmakliga skämt och så blev det tyst i några sekunder, de kollade runt omkring sig med flackande blickar i förhoppningen att ingen annan hört det och återgick sen försiktigt till det de diskuterade senare. Sen blev man ignorerad ett tag
Citera
2009-06-20, 19:40
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedxSimon
Är själv vänstermänniska men skrattar mycket åt rasbiologiska negerpedofilsvåldtäktsskämt osv, så länge de är roliga naturligtvis. Tycker den enda gränsen (IRL) är om man vet att ett skämt kommer grovt och personligen kränka/såra någon närvarande. Det handlar inte om att vara politiskt korrekt utan om att inte vara ett fullständigt rövhål i allmänhet.

Edit:

Svarar på ett lite gammalt inlägg här, men tycka att något per automatik är roligt för att det är ''kontroversiellt'' (vilket så kallade politiskt inkorrekta skämt inte ens är i de flesta privata sammanhang) är väl ändå patetiskt, lite som när en nypubertal tolvåring känner sig hård av att att skriva kuk på en skolbänk. Den här attityden verkar främst finnas hos reaktionära forumstandisar, de som oftast inte har så mycket till ett liv utanför internet. Encylopedia Dramatica har (lite ironiskt nog) en lysande förklaring till hur denna grupp blir till i deras artikel om libertarianism:
Visst är det jättelarvigt! Men det är ju det som är kul, när det verkligen kommer folk som är PK och ska dirigera om hur man ska skämta
Citera
2009-06-24, 05:13
Medlem
Ursäkta som frågar, har aldrig tagit reda på vad det betyder. Pk alltså. Vad betyder det?

Eller är det politiskt korrekt? Man vet aldrig med fb.
Citera
2009-06-24, 13:41
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscen
Ursäkta som frågar, har aldrig tagit reda på vad det betyder. Pk alltså. Vad betyder det?

Eller är det politiskt korrekt? Man vet aldrig med fb.

Japp, politiskt korrekt eller politisk korrekthet.
Citera
2009-06-24, 14:01
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Hur ofta är neger-, bög- och sexskämt roliga? När ex. Eddie Izzard eller Ricky Gervais gör det så skrattar jag, eftersom de är roliga, men när valfri "realist" brölar något om att en kille säkert vill ha den i tvåan så blir resultatet bara en snarkning.

Humor är humor, oavsett ämne.

Men då är din politiskt korrekta skolning icke till 100% fulländad, ty en sann politiskt korrekt person skrattar aldrig åt neger, jude eller homoskämt även om de är fyndiga och kittlar i levern. Den politiskt korrekta ser bortom humorn och inser omgående allvaret med förintelsen och den strukturella rasismen ty sådana saker skämtar man inte om. Snarare känner man sig förolämpad å den utsatta gruppens vägnar. PK-isten känner omgående "obehag" och känner sig "illa till mods".

"Vi skall aldrig glömma..." mumlar juden.

Generellt gillar PK-isten lite snäll och omtänksam humor som inte sårar någon. Ordvitsar, clowner som kastar tårtor i ansiktet på varandra, folk som halkar på bananskal mm. Tillåten och hänsynsfull humor.
Senast redigerad av Nalin_Pekgul 2009-06-24 kl. 14:07.
Citera
2009-06-29, 18:07
Medlem
Tjock_och_Rökers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Generellt gillar PK-isten lite snäll och omtänksam humor som inte sårar någon. Ordvitsar, clowner som kastar tårtor i ansiktet på varandra, folk som halkar på bananskal mm. Tillåten och hänsynsfull humor.

Precis.. det skall vara någon form av slapstick-komik, gärna med pålagda ljudeffekter så man fattar huuur kul det är.

Mr Bean är ett typexempel.
Citera
2009-07-01, 01:40
Medlem
sirVandalots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjock_och_Röker
Precis.. det skall vara någon form av slapstick-komik, gärna med pålagda ljudeffekter så man fattar huuur kul det är.

Mr Bean är ett typexempel.

Precis, PK-muppar saknar sinne för humor och kan därför bara skratta under grupptryck (därav behovet av ljudeffektsskratt typ Mr. Bean, AFV etc.) dock under ständig rädsla för att det man skrattar åt kanske i ett hypotetiskt fall under någon oförutsägbar omständighet skulle kunna kränka någon.

Varför dessa PK-muppar plågar sig själva på detta vis vet jag inte men jag gissar på att det betraktas som icke-PK att sakna humor och att det är därför man gör dessa tafatta försök att upprätthålla PK-fasaden.
Citera
2009-07-01, 12:50
Medlem
Tjock_och_Rökers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirVandalot
Varför dessa PK-muppar plågar sig själva på detta vis vet jag inte men jag gissar på att det betraktas som icke-PK att sakna humor och att det är därför man gör dessa tafatta försök att upprätthålla PK-fasaden.

Precis. Vill även slå ett slag för den mest ultimata pk-humorn. En man står med en vattenslang och vattnar sin trädgård (pk) och då ställer sig hans kompis på vattenslangen en bit bort och vattnet slutar spruta (pk). Då tittar mannen in i slangen samtidigt som hans kompis tar bort foten från slangen. *SPRUT*. Ojojoj! Han fick vatten i ansiktet! (pk). "Åååh vad kul!" utbrister pk-gubben i tv-soffan.

Ingen blev kränkt (pk), eventuellt mannen då som fick en kort ansiktsdusch. Det förekom varken dvärgar, bögar, asiater, judar eller pälsallergiker i sketchen. (PK)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in