Flashback bygger pepparkakshus!
2009-03-09, 18:20
Medlem
Som rubriken lyder, moderkortsdrivrutiner/biosen! Laddade ner DriverMax för att få alla de nyaste drivrutinerna... efter det flippade datorn ut... Vet att det är detta, formaterade nyss datorn med problemet kvarstår! Testade att nolla moderkortet genom att ta ut batteriet men inga förändringar =/ Kortet jag har är ett "M2N32-SLI Series"... Någon som har kunskapen att göra detta? Vore evigt tacksam! Länkar hade också varit uppskattade!

Tack!
Med Vänliga Hälsningar!
Citera
2009-03-09, 18:49
Medlem
Sitter ju en massa piggar som man kan bygla hit och dit på moderkortet, såvitt jag vet "nollställer" du genom bygla/inte bygla ett par pins. Läs manualen till moderkortet så blir du nog klokare på det.
Citera
2009-03-09, 18:59
Medlem
Ok, ska undersöka saken, men att återställa en mjukvara på det sättet låter lite skumt, men ska se efter. Och tack!
Citera
2009-03-09, 19:27
Medlem
kimdah2002s avatar
Om du uppdaterade BIOS och uppdateringen avbröts är du nog rökt tyvärr. Det finns vissa moderkort som har failback men jag tror inte ditt har det... Kolla dock på tillverkarens hemsida ifall det går att få igång det genom att flytta en bygel (brukar vara det vanliga) och flasha sedan om det...
Citera
2009-03-09, 19:54
Medlem
Tycker det låter lite skumt alltihopa, lyckas du ta dig så långt att du kan formatera diskar på datorn så borde väl din bios fungera som den ska?
Har du kladdat rundor en massa så gå in i setupen och välj "reset to default settings" eller liknande. Din dator startar ju uppenbarligen upp med lyckad POST, annars hade du ju inte kunnat sitta och formatera diskar?

Du får nog leta fel någon annanstans, för det låter verkligen inte som om din BIOS havererat. Förklara gärna vad som är felet så kanske någon kan hjälpa dig.
Citera
2009-03-09, 20:28
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niklas78
efter det flippade datorn ut
Det här förklarade ju mycket...
Citera
2009-03-09, 20:43
Medlem
Citat: