Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Se till att datorn står på ett underlag som gör att fläktarnas utblås inte täcks. Sedan kan du spela i kortare perioder om du är orolig för temperaturerna. 80° + är inte så farligt, så länge fläktarna fungerar som de skall och ökar farten för att kyla.
Datorn står på en bordsskiva av trä, vilket borde fungera tror jag. I sängen eller i knät blir den ännu varmare...
Jag hade kanske kunnat sätta den på någon form av skiva för att höja upp den lite och kanske sätta fläkten lite utanför skivan så att utblåset är så fritt som möjligt. Dock borde utblåset vara relativt fritt när datorn är ståendes på bordet. En laptop ska ju ändå vara på ett skrivbord liksom.
Vet inte om jag borde vara orolig för temperaturerna... men det verkar som 80 grader vid spel och liknande är ganska vanligt med MBP:s. Men fläkten surrar och låter ordentligt, och närmare 6000 RPM för att spela ett spel från år 2000 (; och ha i gång Skype med ljudkonversation samtidigt i och för sig) verkar vara lite konstigt. Så oerhört krävande är ju ändå inte spelet!