2009-03-11, 15:39
Medlem
Kom igen, någon?
Citera
2009-03-11, 16:31
Medlem
Ska väll göra ett försök då. Du har en märkes dator eller hur (Fuji)?

Gå till deras hemsida och sök efter ALLA drivrutiner som är till din datorn. Det brukar stå om de vill att du ska gå efter namnet på datorn modellen eller något serienummer. När du hittat rätt sidor kan vara bra att spara själva sidan tillsammans med drivrutinerna för framtida användning och att lägga ett bokmärke (lägga till i favoriter) så att du kommer dit snabbt.

Enligt bilden på när du försöker uppdatera drivrutiner har du klickat fel någonstans och kommit till fel ställe. Följ instruktionerna igen och välj rätt. Glöm inte att läsa vad det står i dialog rutan.

För att installera behöver du ibland gå till enhets hanteraren.
Start / Höger klicka på "Den här datorn" / Hantera / enhetshanteraren
Höger klicka på det du vill. I vissa fall hjälper det att ta bort drivrutinerna. Starta om och sedan gå till samma meny och välja uppdatera drivrutinerna.
Citera
2009-03-11, 17:14
Medlem
Tack för svaret!

Ringe Fujitsu's support och han sa att jag var tvungen att installera detta;

http://support.microsoft.com/kb/888111

Jag laddade ner den, dubbelklickade, lade den på C:, och så stod det att jag var tvungen att skriva in ett lösenord som skulle ligga under C:/KB888111.txt

Då jag inte hittade något lösenord så klickade jag på skip, då dök det upp en ruta till som ville ha lösenord. Hittade inte det heller och klickade på skip igen. Installationen var klar och jag startade om datorn. Fick jag något ljud? NEJ!

Står även på sidan att man måste ta bort den tidigare 888111 men jag kan inte hitta den i regedit.

Fan, man blir sur på sånt här. Någon som har något tips?
Citera
2009-03-11, 18:54
Medlem
Ah! Ingen som vet? Fan vad galen man blir utan musik!
Citera
2009-03-11, 18:55
Medlem
Frottefiltens avatar
jag har också problem att ominstallerar efter att ha fått samma virus som du. jag får blue screen meddelande hela tiden. fattar ej varför.
Teknisk information:

*** STOP: 0*0000007E (0xC0000005, 0xF748E0Bf, 0xF78DA208, 0xF78D9F08)
pci.sys - Adress F748E0BF base at F7487000, Datestamp 3btd855c
Senast redigerad av Frottefilten 2009-03-11 kl. 18:58.
Citera
2009-03-11, 18:59
Medlem
punkds avatar
Om du har en fujitsu siemens dator så ska man kunna söka på deras hemsida efter de rätta drivrutinerna. I vissa fall om det är så är det ett jävla pyssel att hitta de rätta drivarna då fuj/sie av någon anledning har blandat hej vilt. Hoppas att det löser sig...
Citera
2009-03-11, 19:00
Medlem
punkds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frottefilten
jag har också problem att ominstallerar efter att ha fått samma virus som du. jag får blue screen meddelande hela tiden. fattar ej varför.
Teknisk information:

*** STOP: 0*0000007E (0xC0000005, 0xF748E0Bf, 0xF78DA208, 0xF78D9F08)
pci.sys - Adress F748E0BF base at F7487000, Datestamp 3btd855c

Kollar här..

http://support.microsoft.com/?kbid=330182
Citera
2009-03-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punkd
Om du har en fujitsu siemens dator så ska man kunna söka på deras hemsida efter de rätta drivrutinerna. I vissa fall om det är så är det ett jävla pyssel att hitta de rätta drivarna då fuj/sie av någon anledning har blandat hej vilt. Hoppas att det löser sig...

Har fått ner drivrutinerna för mitt ljudkort, men det går itne att installera dom.
Så därför var jag tvungen att installera en hotfix från Microsoft (KB888111a) men det går inte att installera den heller hehe. Så därför undrade jag då om någon visste hur jag ska gå till väga!

Tack ändå för ditt svar!
Citera
2009-03-11, 20:33
Medlem
Frottefiltens avatar
hur kan en trojansk häst förstöra moderkortet?
Citera
2009-03-11, 22:34
Medlem
Fan, ingen som vet vad jag ska göra? Känns inte som att det finns särskillt mycket att göra för att fixa det här problemet
Citera
2009-03-12, 05:18
Medlem
dobbelinas avatar
Vet fortfarande inte vad ditt moderkort heter?
Viktigt är att man installerar drivrutiner för chipset, innan man installerar
resten, ljud,grafik etc.
Skriv in devmgmt.msc och tryck enter i körrutan.
Posta en screenshot på resultatet.
Vill se hur mycket "gula flaggor" du har.
Citera
2009-03-12, 05:39
Medlem
dobbelina: Eftersom det är en märkesdator brukar det inte vara lönt att veta vad det är för moderkort.

Citat:
Gå till deras hemsida och sök efter ALLA drivrutiner som är till din datorn. Det brukar stå om de vill att du ska gå efter namnet på datorn modellen eller något serienummer. När du hittat rätt sidor kan vara bra att spara själva sidan tillsammans med drivrutinerna för framtida användning och att lägga ett bokmärke (lägga till i favoriter) så att du kommer dit snabbt.

absolut_johan: Har du provat det jag skrev ovan? Det med supporten vet jag inte. Tycker att efter att du laddat ned ALLT du behöver och lagt på annat ställe så provar du att formatera och installera igen. Verkar konstigt att du inte kommer någon vart.

Installerings List.
1. Windows.
2. Drivrutiner.
3. Program och spel.
Senast redigerad av panpo98 2009-03-12 kl. 05:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in