Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-03-09, 14:42
Bannlyst
För cirka en timme sen så skulle jag gå igenom mina bildmappar som ligger i en "Huvudmapp" som jag valt att placera på skrivbordet. Använde funktionen "markera bilden sen trycka på space sen pil upp och pil ner" för att kolla på mina bilder. Kom igenom cirka 20 bilder sen startades Finder om, och alla skrivbordsikoner försvann. Dock fanns dom om man gick in på "Användare -> Skrivbord". Försökte igen den vägen att gå igenom bilder, försökte började i en annan mapp för jag tänkte att de kunde vara fel på just den mappen. Men likadant där, efter cirka 20 bilder så startades Finder om ytterligare en gång. Har startat om datorn och försökt igen, men det fortsätter att hända samma saker. Nån som vet lösningen på det här?
Citera
2009-03-09, 14:50
Medlem
Klyschans avatar
Du kan testa att slänga filen com.apple.finder.plist i ~/Bibliotek/Preferences/ och sen starta om Findern genom att hålla nere alt och högerklicka på ikonen i Dock. Inte säker på att det hjälper.
Citera
2009-03-09, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klyschan
Du kan testa att slänga filen com.apple.finder.plist i ~/Bibliotek/Preferences/ och sen starta om Findern genom att hålla nere alt och högerklicka på ikonen i Dock. Inte säker på att det hjälper.

Tack, tyvärr ville de inte hjälpa
Blev snarare värre, nu kan jag inte ens använda funktionen "markera + space" för att se på mina bilder. I övrigt verkar Finder gå trögare än innan idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in