2009-03-09, 14:42
Bannlyst
Fr cirka en timme sen s skulle jag g igenom mina bildmappar som ligger i en "Huvudmapp" som jag valt att placera p skrivbordet. Anvnde funktionen "markera bilden sen trycka p space sen pil upp och pil ner" fr att kolla p mina bilder. Kom igenom cirka 20 bilder sen startades Finder om, och alla skrivbordsikoner frsvann. Dock fanns dom om man gick in p "Anvndare -> Skrivbord". Frskte igen den vgen att g igenom bilder, frskte brjade i en annan mapp fr jag tnkte att de kunde vara fel p just den mappen. Men likadant dr, efter cirka 20 bilder s startades Finder om ytterligare en gng. Har startat om datorn och frskt igen, men det fortstter att hnda samma saker. Nn som vet lsningen p det hr?
Citera
2009-03-09, 14:50
Medlem
Klyschans avatar
Du kan testa att slnga filen com.apple.finder.plist i ~/Bibliotek/Preferences/ och sen starta om Findern genom att hlla nere alt och hgerklicka p ikonen i Dock. Inte sker p att det hjlper.
Citera
2009-03-09, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klyschan
Du kan testa att slnga filen com.apple.finder.plist i ~/Bibliotek/Preferences/ och sen starta om Findern genom att hlla nere alt och hgerklicka p ikonen i Dock. Inte sker p att det hjlper.

Tack, tyvrr ville de inte hjlpa
Blev snarare vrre, nu kan jag inte ens anvnda funktionen "markera + space" fr att se p mina bilder. I vrigt verkar Finder g trgare n innan idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in