2009-03-09, 14:28
Bannlyst
Jag har en fundering kring detta avinstallationsprogram.

Den ska ju ta bort registernycklar osv för en ren avinstallation, vilket är bra. När jag har avinstallerat något och hittar ett tiotal eller hundratal registernycklar kopplade till programmet så brukar jag markera alla och radera dessa.

Men detta verkar ställa till det. Vissa program börjar fela och rapporterar problem.

Frågan lyder: Ska man vara aktsam med vilka registernycklar som raderas? Dessa ska ju vara kopplade till programmet man tar bort så det låter ju harmlöst, men jag tycker ändå jag erfarar problem.

När jag skulle ta bort Office-program så hittade jag över 10.000 registernycklar, men alla dessa ville jag inte radera. Fattar inte hur de kunde vara så många.
Citera
2009-03-09, 14:32
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
Jag har en fundering kring detta avinstallationsprogram.

Den ska ju ta bort registernycklar osv för en ren avinstallation, vilket är bra. När jag har avinstallerat något och hittar ett tiotal eller hundratal registernycklar kopplade till programmet så brukar jag markera alla och radera dessa.

Men detta verkar ställa till det. Vissa program börjar fela och rapporterar problem.

Frågan lyder: Ska man vara aktsam med vilka registernycklar som raderas? Dessa ska ju vara kopplade till programmet man tar bort så det låter ju harmlöst, men jag tycker ändå jag erfarar problem.

När jag skulle ta bort Office-program så hittade jag över 10.000 registernycklar, men alla dessa ville jag inte radera. Fattar inte hur de kunde vara så många.
Ska du ta bort rester i registret så letar du upp programnamnet under HKEY_CURRENT_USER\Software och HKEY_LOCAL_MACHINE\Software
Citera
2009-03-09, 15:48
Bannlyst
Revo finns ju av en anledning, att man ska slippa pilla i registret själv. Problemet är bara att det känns som om programmet tar sig vatten över huvudet och raderar filer som inte ska raderas/är kopplade till andra program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in