2009-03-09, 12:40
Medlem
Tja!

Kan ni tipsa om vad det finns för olika chaufförsjobb för en sån som mig, tog körkortet förra sommaren, och jag älskar att köra bil, det är bland det bästa jag vet!

Vad finns det för utbud och vad är lättast att få tag på, och hur ska jag gå tillväga för att få ett sånt jobb?
Citera
2009-03-09, 12:49
Medlem
pomp3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdsong
Tja!

Kan ni tipsa om vad det finns för olika chaufförsjobb för en sån som mig, tog körkortet förra sommaren, och jag älskar att köra bil, det är bland det bästa jag vet!

Vad finns det för utbud och vad är lättast att få tag på, och hur ska jag gå tillväga för att få ett sånt jobb?

Det finns ju företag som hyr ut bilar där man kan jobba med att köra tillbaka bilarna. då får man jobba runt i hela Europa.

ngt företag som sysslar med sånt är ju

som tex Hertz biluthyrning
https://www.hertz.se ?
Citera
2009-03-09, 12:50
Medlem
HemligeHanss avatar
Kolla upp biluthyrnings firmor!

Europcar, Hertz osv.

Där kan du jobba som en chaufför som kör ut hyrbilar till folk som hyrt dem!
Dåligt betalt, men du får köra nya bilar .. Har du tur så har dem fått in en beställning på en fin sportbil
Citera
2009-03-09, 12:50
Medlem
jumpcuts avatar
Budbil.
Citera
2009-03-09, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligeHans
Kolla upp biluthyrnings firmor!

Europcar, Hertz osv.

Där kan du jobba som en chaufför som kör ut hyrbilar till folk som hyrt dem!
Dåligt betalt, men du får köra nya bilar .. Har du tur så har dem fått in en beställning på en fin sportbil

Det där lät ju askul, du säger dåligt betalt, hur mycket ungefär? Kan man få ut 10k efter skatt iaf? Då är jag nöjd
Citera
2009-03-09, 12:59
Medlem
HemligeHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdsong
Det där lät ju askul, du säger dåligt betalt, hur mycket ungefär? Kan man få ut 10k efter skatt iaf? Då är jag nöjd

Har faktiskt ingen aning om lönen, men dem jag vet har jobbat där har haft det som ett extra jobb/praktik.. men 10 efter skatt borde inte vara nåt större problem!

Kan tänka mig.. ca 90-100kr/h
Citera
2009-03-09, 13:28
Medlem
micaeles avatar
Ett annat enkelt sätt att få tag i chaufförsjobb är att registrera sig hos bemanningsfirmor och bli uthyrd till allehanda företag runt om i krokarna man bor. Kolla på Platsbanken, nästan varenda annons om chaufför är anställning hos bemanning.
Citera
2009-03-09, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pomp3
Det finns ju företag som hyr ut bilar där man kan jobba med att köra tillbaka bilarna. då får man jobba runt i hela Europa.

ngt företag som sysslar med sånt är ju

som tex Hertz biluthyrning
https://www.hertz.se ?

Är de villiga att anställa 18-åringar är frågan...
Citera
2009-03-10, 11:32
Medlem
Är också intresserad av chaufförsjobb. Är snart nitton år och har haft mitt körkort i nästan ett år. Finns det någon möjlighet till jobb eller måste man ha mer körvana?
Citera
2009-03-10, 11:42
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av char
Är också intresserad av chaufförsjobb. Är snart nitton år och har haft mitt körkort i nästan ett år. Finns det någon möjlighet till jobb eller måste man ha mer körvana?
Klart det finns möjligheter, utan problem. Men du kanske får börja med B-bilar innan man strävar vidare uppåt.
Citera
2009-03-10, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Klart det finns möjligheter, utan problem. Men du kanske får börja med B-bilar innan man strävar vidare uppåt.

B-bil är just vad jag tänkt. Har inga planer på att försörja mig som yrkeschaufför livet ut. Har bara tänkt att jobba något år innan jag påbörjar mina högskolestudier.
Citera
2009-03-10, 22:56
Medlem
Det där med att agera chaufför för Hertz och Europcar osv. lät väldigt intressant. Men vad är chanserna att man blir anställd som en sådan chaufför om man aldrig haft ett budbils/chaufförsjobb innan, är 19 år och har haft B-körkort i sedan september?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in