Kan ni tipsa om vad det finns för olika chaufförsjobb för en sån som mig, tog körkortet förra sommaren, och jag älskar att köra bil, det är bland det bästa jag vet!
Vad finns det för utbud och vad är lättast att få tag på, och hur ska jag gå tillväga för att få ett sånt jobb?
Kan ni tipsa om vad det finns för olika chaufförsjobb för en sån som mig, tog körkortet förra sommaren, och jag älskar att köra bil, det är bland det bästa jag vet!
Vad finns det för utbud och vad är lättast att få tag på, och hur ska jag gå tillväga för att få ett sånt jobb?
Det finns ju företag som hyr ut bilar där man kan jobba med att köra tillbaka bilarna. då får man jobba runt i hela Europa.
Där kan du jobba som en chaufför som kör ut hyrbilar till folk som hyrt dem!
Dåligt betalt, men du får köra nya bilar .. Har du tur så har dem fått in en beställning på en fin sportbil
Där kan du jobba som en chaufför som kör ut hyrbilar till folk som hyrt dem!
Dåligt betalt, men du får köra nya bilar .. Har du tur så har dem fått in en beställning på en fin sportbil
Det där lät ju askul, du säger dåligt betalt, hur mycket ungefär? Kan man få ut 10k efter skatt iaf? Då är jag nöjd
Det där lät ju askul, du säger dåligt betalt, hur mycket ungefär? Kan man få ut 10k efter skatt iaf? Då är jag nöjd
Har faktiskt ingen aning om lönen, men dem jag vet har jobbat där har haft det som ett extra jobb/praktik.. men 10 efter skatt borde inte vara nåt större problem!
Ett annat enkelt sätt att få tag i chaufförsjobb är att registrera sig hos bemanningsfirmor och bli uthyrd till allehanda företag runt om i krokarna man bor. Kolla på Platsbanken, nästan varenda annons om chaufför är anställning hos bemanning.
Är också intresserad av chaufförsjobb. Är snart nitton år och har haft mitt körkort i nästan ett år. Finns det någon möjlighet till jobb eller måste man ha mer körvana?
Är också intresserad av chaufförsjobb. Är snart nitton år och har haft mitt körkort i nästan ett år. Finns det någon möjlighet till jobb eller måste man ha mer körvana?
Klart det finns möjligheter, utan problem. Men du kanske får börja med B-bilar innan man strävar vidare uppåt.
Klart det finns möjligheter, utan problem. Men du kanske får börja med B-bilar innan man strävar vidare uppåt.
B-bil är just vad jag tänkt. Har inga planer på att försörja mig som yrkeschaufför livet ut. Har bara tänkt att jobba något år innan jag påbörjar mina högskolestudier.
Det där med att agera chaufför för Hertz och Europcar osv. lät väldigt intressant. Men vad är chanserna att man blir anställd som en sådan chaufför om man aldrig haft ett budbils/chaufförsjobb innan, är 19 år och har haft B-körkort i sedan september?