2009-03-09, 02:38
Medlem
Jag har precis formaterat om min Macbook Pro p.g.a. operativsystemet kraschade av okand anledning. Efter det startade jag upp datorn och den fungerade fint i 2 dagar, kopplade sedan in min externa harddisk och forsokte starta datorn och plotsligt vagrar Mac OS boota. Allt som hander e att apple iconen byts ut mot en cirkel med ett slash igenom, en "stopsign" alltsa och darefter hander precis NADA. Jag har windows instalerat pa datorn sedan tidigare och den fungerat fint. Jag kan alltsa halla ner Alt. och sedan valja att boota med Windows.
Jag har just nu inte tillgang till Mac OS cd, jag masta boka tid i en Applestore for att fa nya och det ar 7 dagars vantetid. Ar det nagon som har haft nagot liknande problem som kan hjalpa mig?

Tack pa forhand
Citera
2009-03-09, 09:32
Medlem
http://support.apple.com/kb/TS1892

doit.

QQ
Citera
2009-03-12, 02:31
Medlem
okej, nu har jag fixat en Mac OS X CD och forsoker instalera om eller reparera systemet. Nar jag har valt huvudsprak kommer det upp en Pop-up som sager "Det gar inte att instalera Mac OS pa denna dator" .. nagon som vet vad det kan bero pa?
Citera
2009-03-12, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twixer
okej, nu har jag fixat en Mac OS X CD och forsoker instalera om eller reparera systemet. Nar jag har valt huvudsprak kommer det upp en Pop-up som sager "Det gar inte att instalera Mac OS pa denna dator" .. nagon som vet vad det kan bero pa?

Är det stöd för intel , den OSX du försöker installera, eller? Annars kan man få sånt meddelande.
Citera
2009-03-12, 02:53
Medlem
Jag vet faktist inte, jag vet faktist inte ens vad jag har i min maskin. Jag har en vanlig Macbook Pro och jag fick CDn av en polare som har den nyaste versionen av Macbook pro, den me svart tangentbord.
Citera
2009-03-12, 08:33
Medlem
smurfehs avatar
Skivorna är inte byggda för att användas i andra datorer än den datorn skivan skeppades med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in