Citat:
Ursprungligen postat av Sanyogo
Att dom hade en övning den dan kan vi väl va ganska överens om då usas myndigheter har erkänt att dom tyvärr inte hade nåt jaktplan som stog stanby den dan dedikerad just till en sån händelse. Men enligt "experter" så hade dom ju antagligen hunnit att skjuta ner alla fyra planen om dom hade reagerat i tid och inte flamsat fram o tillbaka om man verkligen skulle skicka nåt plan. Aja frågan är om vi nånsin kommer få reda på sanningen. Jag tror alla vill veta sanningen även dom som redan tror sej veta den.
Jodå, det pågick övningar den dagen som de flesta andra dagar, dock vet jag inte riktigt av vilken natur. Däremot är det väl ytterst tveksamt om man hunnit skjuta ner planen, såvitt jag förstått så följdes rapportkedjan mer eller mindre oklanderligt. Vad folk glömmer när de hojtar om "NORAD stand down" är att NORAD inte ens var ansvarig för att spana inrikes, de spanar på hot utifrån.
Konspirationsteoretiker brukar gilla att ta upp något gammalt fall där man hade kontakt med ett plan efter bara 8 minuter, men de glömmer bort att man passerade en tidszon, så den korrekta tiden för ingripandet var 1 timme och 8 minuter, vilket kanske inte låter riktigt lika imponerande.