Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-08, 16:35
Medlem
Pontus900s avatar
Nu är det så att det är problem med min sunkiga mikrofon.
Den vägrar att bara spela in min röst oavsett vilka konfigureringar jag gör på "Inspelning" taben, utan den tar även med wave ljudet som datorn spelar upp
( till exempel musik)

Sitter förövrigt med headphones så ljudet fångas ju inte upp av några högtalare

Detta problem är sjukt irriterande då man sitter i till exempel ventrilo och vill kunna prata normalt utan att de andra deltagarna hör ljudet från spelet samtidigt.

Någon som känner igen sig eller vet hur fan jag får bukt med detta?

Tack
Senast redigerad av Pontus900 2009-03-08 kl. 16:41.
Citera
2009-03-08, 17:31
Medlem
implantss avatar
Hur menar du med "Inspelning"-taben? Har du kollat i inställningarna för ljud i kontrollpanelen och ställt in rätt?
Citera
2009-03-08, 17:46
Medlem
Gondars avatar
Har du en realtek kontrollpanel? Dessa brukar nästintill alltid vara ett stort fail.
Citera
2009-03-08, 17:57
Medlem
Pontus900s avatar
Exkt den jag talar om, där kan jag välja att ha en en flera enheter och justera deras volymer:

Inspelning, CD-volym, Mikr-volym, Insignal-volym och Stereomix

oavsett vilka kombinationer jag har så blir det samma resultat, wave ljudet kommer med i inspelningen

Citat:
Ursprungligen postat av Gondar
Har du en realtek kontrollpanel? Dessa brukar nästintill alltid vara ett stort fail.
ja det kan jag tyvärr säga :/ låter inte bra
Senast redigerad av Pontus900 2009-03-08 kl. 18:01.
Citera
2009-03-08, 17:58
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus900
Exkt den jag talar om, där kan jag välja att ha en en flera enheter och justera deras volymer:

Inspelning, Wave, Mikr-volym, Insignal-volym och Stereomix

oavsett vilka kombinationer jag har så blir det samma resultat, wave ljudet kommer med i inspelningen

ja det kan jag tyvärr säga :/ låter inte bra

Sänk wave till 0 i inspelnings listan?
Citera
2009-03-08, 18:02
Medlem
Pontus900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
Sänk wave till 0 i inspelnings listan?
nu råkade jag skriva fel det ska inte vara Wave utan CD-volym men hursomhelst så kan man bara kryssa av de olika rutorna så det borde ju funka trodde man..
Citera
2009-03-08, 18:05
Medlem
jastors avatar
Citat:
nu råkade jag skriva fel det ska inte vara Wave utan CD-volym men hursomhelst så kan man bara kryssa av de olika rutorna så det borde ju funka trodde man..

Nu var det evigheter sen jag satt i XP men är det inte så att den rutan man kryssar i, den kanalen koplas som kanal för line in/microphone? Är väl microphone/line in du ska ha ikryssad och inte dom andra.
Citera
2009-03-09, 12:16
Medlem
Pontus900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
Nu var det evigheter sen jag satt i XP men är det inte så att den rutan man kryssar i, den kanalen koplas som kanal för line in/microphone? Är väl microphone/line in du ska ha ikryssad och inte dom andra.

nu fanns det ju ingen med det namnet och som jag sa så blir det ingen skillnad vilka rutor jag än har ikryssade, wave kommer alltid med i inspelningen

någon nämnde ju att realtekpanelen kan vara boven i dramat?
Citera
2009-03-10, 15:18
Medlem
Gondars avatar
Citat:
nu fanns det ju ingen med det namnet och som jag sa så blir det ingen skillnad vilka rutor jag än har ikryssade, wave kommer alltid med i inspelningen

någon nämnde ju att realtekpanelen kan vara boven i dramat?

Om du har realtek så är det säkerligen det som är felet. Brukar vara massa inställningar som inte funkar med varandra etc. Jag har realtek nu, och HATAR verkligen det. Död åt realtek, liv åt creative ljudkorten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in