Jag har två konton, ett är jag mindre aktivt med och ett använder jag på daglig basis. Ett av dessa har jag använt i mer "lätta ämnen" och ett i P&I, I&I, P&U. Jag har aldrig postat i samma trådar för jag har varit medveten om att det fanns något slags förbud mot det.
Idag när jag skulle posta i en tråd så kom jag på att jag nog redan hade postat i tråden. Jag postade givitvis inte och kollade upp reglerna istället:
Citat:
1.07. Missbruk av multipla konton är förbjudet
Det kan finnas godtagbara orsaker till att ha multipla konton, men det är inte tillåtet att ha flera användare som diskuterar exakt samma frågor om man inte är öppen med det. Vid misstanke om missbruk ska RP eller PM användas till att meddela moderatorerna om detta, (för att inte riskera bryta mot regel 1.06).
Missbruk av multipla konton, exempelvis att man omväxlande använder flera konton i samma tråd, resulterar i bannlysning av samtliga konton.
Det är inte tillåtet att besöka forumet (inklusive IRC) genom ett alternativt konto ifall man är temporärt eller permanent avstängd.
För att göra min fråga så enkel som möjligt: Riskerar jag att förlora mina konton om jag postar i en tråd där jag redan har postat med mitt första konto? Ponera att trådarna i fråga är ganska stora, det har gått veckor mellan posterna och jag varken svarar eller hänvisar till mitt andra konto?