2009-03-07, 21:53
Medlem
Kalasponnys avatar
Jag har två konton, ett är jag mindre aktivt med och ett använder jag på daglig basis. Ett av dessa har jag använt i mer "lätta ämnen" och ett i P&I, I&I, P&U. Jag har aldrig postat i samma trådar för jag har varit medveten om att det fanns något slags förbud mot det.

Idag när jag skulle posta i en tråd så kom jag på att jag nog redan hade postat i tråden. Jag postade givitvis inte och kollade upp reglerna istället:

Citat:
1.07. Missbruk av multipla konton är förbjudet

Det kan finnas godtagbara orsaker till att ha multipla konton, men det är inte tillåtet att ha flera användare som diskuterar exakt samma frågor om man inte är öppen med det. Vid misstanke om missbruk ska RP eller PM användas till att meddela moderatorerna om detta, (för att inte riskera bryta mot regel 1.06).

Missbruk av multipla konton, exempelvis att man omväxlande använder flera konton i samma tråd, resulterar i bannlysning av samtliga konton.

Det är inte tillåtet att besöka forumet (inklusive IRC) genom ett alternativt konto ifall man är temporärt eller permanent avstängd.

För att göra min fråga så enkel som möjligt: Riskerar jag att förlora mina konton om jag postar i en tråd där jag redan har postat med mitt första konto? Ponera att trådarna i fråga är ganska stora, det har gått veckor mellan posterna och jag varken svarar eller hänvisar till mitt andra konto?
Citera
2009-03-07, 22:37
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Frågan är vad som menas med "omväxlande" i detta fallet.
Om det är när man svarar sig själv eller om det räcker med någon sidas mellanrum för att bli bannad.
Citera
2009-03-07, 23:04
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasponny
Riskerar jag att förlora mina konton om jag postar i en tråd där jag redan har postat med mitt första konto?
Ponera att trådarna i fråga är ganska stora, det har gått veckor mellan posterna och jag varken svarar eller hänvisar till mitt andra konto?
Det beror helt på omständigheterna, och det går egentligen inte att uttala sig om man inte vet vilka inlägg/användare/trådar det rör sig om.
Om du har råkat posta med två olika konton i en tråd, inte backar upp dina egna påståenden (eller på annat sätt missbrukar kontona) och det är en engångshändelse så behöver du nog inte vara orolig.
Citera
2009-03-07, 23:44
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Frågan är vad som menas med "omväxlande" i detta fallet.
Om det är när man svarar sig själv eller om det räcker med någon sidas mellanrum för att bli bannad.
Du ska helt enkelt inte missbruka möjligheten för att ge dig själv en fördel i diskussionen. Lite kortfattat kan man nog säga att de båda kontona ska se till att inte tycka likadant och komma med samma argument. Egentligen ser jag inte problemet. Är man orolig så låter man tråden vara helt enkelt.
Citera
2009-03-07, 23:48
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Du ska helt enkelt inte missbruka möjligheten för att ge dig själv en fördel i diskussionen. Lite kortfattat kan man nog säga att de båda kontona ska se till att inte tycka likadant och komma med samma argument. Egentligen ser jag inte problemet. Är man orolig så låter man tråden vara helt enkelt.
Självklart, men nu var det TS som hade gjort ett misstag.
Det var därför han frågade.
Citera
2009-03-07, 23:56
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Självklart, men nu var det TS som hade gjort ett misstag.
Det var därför han frågade.
TS gjorde inget misstag. Inlägget postades aldrig.
Citera
2009-03-08, 00:17
Bannlyst
Min åsikt!!

Det är skit, åt helvete, dra åt helvete!!

När jag blev bannlyst så visades mina konton offentligt på Flashback vilket förstörde för mig, ordentligt.

Mitt privatliv är förstört tack vare Flashback. Vare sig vilken regel jag bryter emot, så ska jag vara anonym. Bryter jag mot denna regel, så ska alltid mitt senaste konto visas.

Vad mina tidigare konton har varit, det ska inte upp i listan, så enkelt är det!! Jag har skrivit mycket känsliga saker, som jag nu får stå för. Mitt liv, är inte direkt enkelt nu i den situationen jag står inför.

Ni som säger "Visa konton offentligt som bryter mot denna regel". Den dagen ni själva är i samma situation som mig, där ni blir tvungna att byta namn för att alldeles för många vet vad ni säger och vad ni tycker, då skaffar ni 10 olika konton för att komma undan.

Läget var detsamma hos mig. Jag undvek denna regel tills jag blev bannad och när jag sedan fick brev i postlådan som direkt inte visade några miljoner mitt konto, tvärtom - Jag var kallad till förhör p.g.a mina aktiviteter här på Flashback. Sen att moderator-jäveln *ursäkta mitt uttryck* trycker ut båda mina konton gör absolut inte saken bättre.

Mina ord.

Har man brutit mot denna regel - Lägg fram det senaste kontot och inte båda.
Citera
2009-03-08, 00:22
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av astalstak
Min åsikt!!

Det är skit, åt helvete, dra åt helvete!!

När jag blev bannlyst så visades mina konton offentligt på Flashback vilket förstörde för mig, ordentligt.
Jag håller med dig fullständigt, det är exakt det jag menar här:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=837108
Citera
2009-03-08, 00:28
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av astalstak
Ska jag kopiera mitt inlägg och lägga in det där?

Vad tycker du?
Nej då, men jag håller med dig, och BoIsaren länkar till en annan tråd längre ner i min tråd.
Detta är nog ett problem man får leva med om man har flera konton.

Men jag tycker absolut att det är fel att man outas om man har gjort misstaget att posta i samma tråd med olika profiler.
Om man däremot trollar med profilerna så kanske det inte är mer än rätt.
Citera
2009-03-08, 00:59
Medlem
Kalasponnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Det beror helt på omständigheterna, och det går egentligen inte att uttala sig om man inte vet vilka inlägg/användare/trådar det rör sig om.
Om du har råkat posta med två olika konton i en tråd, inte backar upp dina egna påståenden (eller på annat sätt missbrukar kontona) och det är en engångshändelse så behöver du nog inte vara orolig.

Okej, tack för svaret.

Man bör alltså vara orolig om det ena kontot "höjer, stödjer" det andra kontots inlägg etc.

Fö om ni misstänker multibla konton, och de missbrukas dvs, verifierar ni det med ip?
Citera
2009-03-09, 01:16
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imponerad
Det skulle du inte ha sagt, tänk om han blev bannad och samma sak hände ytterligare en gång :P

Vilka konton en användare använt sig av redovisas endast vid bannlysning på grund av brott mot regel 1.07 och det är bara de användarkonton som använts för att begå regelbrottet som redovisas.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalasponny
Man bör alltså vara orolig om det ena kontot "höjer, stödjer" det andra kontots inlägg etc.

Värt att poängtera är att bara för att de båda kontona inte håller med varandra för att gynna en viss åsikt så kan det fortfarande vara ett regelbrott.
Det är till exempel inte tillåtet att ha två olika konton med motsatta åsikter som man använder för att debattera mot varandra i en tråd. Det är också att klassa som missbruk.
Citera
2009-03-11, 01:04
Medlem
Under---18s avatar
Skriver du i samma tråder så åker du ut, akta dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in