• 1
  • 2
2009-03-08, 12:35
Medlem
pdLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Jag har exakt samma jävla problem på min laptop och det driver mig till vansinne.
Formatering är ingen lösning för jag vet om att formatering är de sista man ska göra. Iaf enligt mig.

Har även massor med problem med "Has stopped working" på lite olika program. Sjukt irriterande.

Har ett tips, välj High preformance nere i hörnet vid klockan vid elikonen. Min stod på Balance och de gjorde dock susen. Men nu när jag skulle dra ner lite uppdateringar från Vista Update börja allt fucka igen. Jävla skitvista, sämsta skiten jag varit med om. Plus att mitt internet dör hela tiden nu efter jag surfar + tankar lite filmer, kapoff, och så ligger allt nere. Satans drivrutinhelveten.

-hasse
Citera
2009-03-08, 15:23
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pdL
Har ett tips, välj High preformance nere i hörnet vid klockan vid elikonen. Min stod på Balance och de gjorde dock susen. Men nu när jag skulle dra ner lite uppdateringar från Vista Update börja allt fucka igen. Jävla skitvista, sämsta skiten jag varit med om. Plus att mitt internet dör hela tiden nu efter jag surfar + tankar lite filmer, kapoff, och så ligger allt nere. Satans drivrutinhelveten.

-hasse

Har alltid den på Performance eftersom de är en gaming laptop.
Citera
2009-03-10, 18:00
Medlem
Latexfacets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methone
Det som inte är nödvändigt, sånt som du kan starta när du behöver det.

Så du menar att Rundll32, ctfmo inte behövs ??
Citera
2009-03-10, 19:36
Medlem
Andreasvbs avatar
I stort sett, ja.

Vad startar din Rundll32.exe?

http://support.microsoft.com/kb/282599
http://www.howtogeek.com/howto/windo...is-it-running/
Citera
2009-03-11, 01:06
Medlem
snewss avatar
ms

start--> kör --> msconfig

låt bara nödvändiga saker starta upp direkt
Citera
2009-03-11, 01:51
Medlem
Mustighets avatar
att avinstallera norton och lägga in ett riktigt antivirus program snabbar upp starten med säkert en minut.
Citera
2009-03-11, 02:01
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Det var otydligt om du formaterade också eller om du bara installerade om.

Det har inte ens nånting med saken att göra om han formaterade hårddisken eller inte eftersom allt som har med gamla windows att göra hamnar i c:\$windows.old under installationen och påverkar därför inte den nya installationen. Det enda som skulle kunna påverka är att hårddisken skulle vara fragmenterad eftersom det är en massa skit innan men det skulle man ju lätt lösa med en defragmentering.
Citera
2009-03-11, 06:55
Medlem
jastor: Formatering har vist med saken att göra. Seg uppstart kan orsakas av olika saker och därför ha olika lösningar. Din lata lösning skulle bara funka på 1 av orsakerna medan formatering och om installering skulle lösa flera.

pdL: Vet inte om det lönar sig att kolla om hårddisken håller på att dö.
Det låter fortfarande som om något installeras om orsakar segheten.

Installering brukar jag se som 3 delar.
1. Windows.
2. Drivrutiner.
3. Program och Spel.
Var det segt direkt när du installerat om Windows?
Hur mycket hade du installerat när du kände det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in