Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-01-10, 20:18
  #25
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0A0A
Jag löste problemet med en ny Chromecast (Gen 4). Jag testade att strömma från mobilen och fick samma fel.

Det fungerar inte med någon generation av Chromecast, så det är tur att den senaste är helt fristående.
Vad bra men går det inte att installera som jag tog upp på äldre?
Är inte så insatt i Chromecast men sett att man kan gå förbi vad Google play erbjuder om enheten är begränsad som t.ex min TV.
Citera
2024-01-10, 22:09
  #26
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Vad bra men går det inte att installera som jag tog upp på äldre?
Är inte så insatt i Chromecast men sett att man kan gå förbi vad Google play erbjuder om enheten är begränsad som t.ex min TV.

Äldre Chromecast har inget interface. Det går bara att strömma från andra enheter.
Citera
2024-01-11, 14:43
  #27
Medlem
0A0As avatar
Det är uppenbarligen ett problem med undertexterna.

https://www.svt.se/kontakt/fel-med-c...st-undertexter

Citat:
Fel med Chromecast, undertexter

Det kan just nu vara problem med att få fram undertexter när SVT Play används tillsammans med en Chromecast (vid casting). Vi beklagar detta, och arbetar på att få fram en lösning.

Undertexter fungerar inte på en material, till exempel västernfilmen Harmonica - En hämnare (Once Upon a Time in the West).
Citera
2024-01-28, 10:48
  #28
Medlem
VoktorDodkas avatar
Har dom ökat upplösningen på svtplay? Jag tycker mig ha bättre bild i android tv-appen än sist jag tittade. Kollar på skidåkning i livesändning nu.

edit; googlade och hittade;

https://www.svt.se/kontakt/teknisk-i...on-om-svt-play

Citat:
Bild- och ljudkvalitet på SVT Play varierar beroende på källmaterial, genre och uppkopplingshastighet. Vårt mål är att erbjuda så bra bild- och ljudkvalitet som möjligt. Därför anpassar vi bildkvaliteten automatiskt efter din situation och tillgången till internet. För varje källfil så kodas videon i fem olika versioner där den högsta upplösningen antingen är 720p eller 1080p. Ljudet kodas till ett stereospår och om källfilen innehåller surroundljud så skapas även anpassade surroundspår.

https://www.svt.se/kontakt/uhd-och-d...nu-pa-svt-play

Citat:
Vi har nyligen introducerat UHD och Dolby Vision på SVT Play.
__________________
Senast redigerad av VoktorDodka 2024-01-28 kl. 11:07.
Citera
2024-02-16, 05:37
  #29
Medlem
Mr.Teabags avatar
Är det fler än jag som inte kan logga in på SVT Play längre?

När jag försöker logga in så står det ”du är redan inloggad på den här enheten”, trots att jag inte är det. SVT Play-appen verkar funka bra i övrigt, men både ”min lista” och appinställningarna är borta eftersom det inte går att logga in.

Irriterande värre!
Citera
2024-02-17, 06:23
  #30
Medlem
petronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Teabag
Är det fler än jag som inte kan logga in på SVT Play längre?

När jag försöker logga in så står det ”du är redan inloggad på den här enheten”, trots att jag inte är det. SVT Play-appen verkar funka bra i övrigt, men både ”min lista” och appinställningarna är borta eftersom det inte går att logga in.

Irriterande värre!

Jag hade samma problem häromdagen, men idag går det bra att logga in igen. Läste att SVT drabbades av en överbelastningsattack nu i veckan. Kanske berodde på det?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/t...-pa-flera-hall
Citera
2024-02-17, 10:19
  #31
Medlem
0A0As avatar
Är det någon fler som har upptäckt att man blir utloggad från appen efter ett tag under tiden när man tittar på ett program?

Detta resulterar i att appen slutar att logga vad man kollar på. Det blir jobbigt att komma ihåg vilka TV-avsnitt man har sett.
Citera
2024-02-17, 12:16
  #32
Medlem
petronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0A0A
Är det någon fler som har upptäckt att man blir utloggad från appen efter ett tag under tiden när man tittar på ett program?

Detta resulterar i att appen slutar att logga vad man kollar på. Det blir jobbigt att komma ihåg vilka TV-avsnitt man har sett.

Aldrig mitt under ett program, men jag har varit med om några gånger att appen inte loggar programmet jag nyss har tittat på som sett. Endast att jag sett lite i början. Detta resulterar i att programmet hamnar i ”fortsätt att titta-listan”, trots att jag redan sett programmet ifråga.

Det borde finnas ett enkelt sätt att markera program som sedda.
Citera
2024-02-17, 16:56
  #33
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Aldrig mitt under ett program, men jag har varit med om några gånger att appen inte loggar programmet jag nyss har tittat på som sett. Endast att jag sett lite i början. Detta resulterar i att programmet hamnar i ”fortsätt att titta-listan”, trots att jag redan sett programmet ifråga.

Det borde finnas ett enkelt sätt att markera program som sedda.

Jag tolkar detta som att man blir utloggad efter ett tag. Om jag backar appen till login prompten med jämna mellanrum, så uppstår inte det här problemet. Om jag däremot kollar på flera 40 min program i rad så loggas bara det första avsnittet och halva nästkommande avsnitt.

Bara för det, så ska jag kolla om SVT har åtgärdat detta i förra uppdateringen.
Citera
2024-03-25, 11:28
  #34
Medlem
ricardo22s avatar
Varför i hela fridens namn är "sista chansen " bara för 2 ,max 3 dagar framåt? Svtplay ska väl inte försöka tvinga folk att logga in där varje dag likt ett girigt privat företag? Och då kan man lägga till att till och med privata valfria streamingtjänster har flera veckor framåt under sin sista chansen meny.

Kan man ändra det så att man kan få lite framförhållning?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback