Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-03-07, 19:23
Medlem
korps avatar
Någon som har lyckats använda sin Mac som Media Center att streama filmer, musik och bilder till en Xbox 360?
Citera
2009-03-07, 20:46
Medlem
Testa programmet Connect360, fungerar fint för mig med musik, film och bilder.
Citera
2009-03-08, 14:36
Medlem
korps avatar
Tack for tipset, jag ska kolla in det
Citera
2009-03-10, 11:12
Medlem
miklons avatar
En fråga om connect360, kan man välja vilka mappar som ska strömmas, eller väljer programmet automagiskt t.ex. Movies-mappen och iPhoto- biblioteket i Pictures-mappen?
Citera
2009-03-10, 11:29
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
En fråga om connect360, kan man välja vilka mappar som ska strömmas, eller väljer programmet automagiskt t.ex. Movies-mappen och iPhoto- biblioteket i Pictures-mappen?

Jag har då inte lyckats välja mappar själv. Men det funkar bra, det fick mig att använda Movies-mappen mer och det är ändå rätt smidigt.
Citera
2009-03-10, 11:34
Medlem
StyleWarss avatar
För egen mappstruktur finns Rivet. Samma som Connect360, men lite mer tweaks går att göra med mappar.
Citera
2009-03-10, 12:40
Medlem
Meursaults avatar
Det går utmärkt att välja vilken mapp som ska streamas filmer från. Har själv en mapp på en extern hårddisk vald.

Däremot tror jag att iTunes och iPhoto är obligatoriska för ljud och bilder i Connect360.

Riktigt, riktigt trevligt litet program är det. Kanske det mest prisvärda program jag någonsin har betalat för, med tanke på hur mycket jag använder min xbox för att streama film.
Citera
2009-03-10, 18:08
Medlem
sekias avatar
Connect360 och Rivet som det nämnt här tidigare, jag föredrar dock Rivet (Som jag även köpt) väldigt smidigt. Det funkar visserligen likvärdigt men med tanke på att mappstrukturen är tusen gånger bättre så är det softish.

Nu fattas det bara att Microsoft eller liknande kommer ut med en patch så man kan se containers (*MKV) det vore mycket trevligt
Citera
2009-03-10, 18:22
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sekia
Connect360 och Rivet som det nämnt här tidigare, jag föredrar dock Rivet (Som jag även köpt) väldigt smidigt. Det funkar visserligen likvärdigt men med tanke på att mappstrukturen är tusen gånger bättre så är det softish.

Nu fattas det bara att Microsoft eller liknande kommer ut med en patch så man kan se containers (*MKV) det vore mycket trevligt
Om du har QT Pro är det en enkel match:

Exportera med video Pass-through, men mixa ner ljudet från 5.1 till stereo.
Tar 5 min, jmfr med konvertering ≈12 timmar!
Sen kolla på 360:n!
Citera
2009-03-10, 23:13
Medlem
sekias avatar
Tack för tipset. Visste inte om det faktiskt.

Men om man följer så många tv-serier som jag gör, varav 90% kommer i HD så skulle det ta alldeles för lång tid med fem minuter per avsnitt att konvertera.

Fan vad de skulle sålt fler Xbox om de hade kirrat stöd för *mkv, men bryr man sig inte om användarna så gör man det inte.

Konsoltillverkarna borde lära sig att den som gör det enklast att flasha sin konsol och man gör det mesta för de som faktiskt köper den så skulle de sälja galet mycket mer, om ps3 varit knäckt vid det här laget tex är jag övertygad om att de skulle sålt minst lika konsoler om Microsoft gjort med sin Xbox
Citera
2009-03-11, 06:17
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sekia
Tack för tipset. Visste inte om det faktiskt.

Men om man följer så många tv-serier som jag gör, varav 90% kommer i HD så skulle det ta alldeles för lång tid med fem minuter per avsnitt att konvertera.

Fan vad de skulle sålt fler Xbox om de hade kirrat stöd för *mkv, men bryr man sig inte om användarna så gör man det inte.

Konsoltillverkarna borde lära sig att den som gör det enklast att flasha sin konsol och man gör det mesta för de som faktiskt köper den så skulle de sälja galet mycket mer, om ps3 varit knäckt vid det här laget tex är jag övertygad om att de skulle sålt minst lika konsoler om Microsoft gjort med sin Xbox
Det resonemanget håller inte. Om ingen betalar blir det ingen bransch.
Att mitt übertips skulle ta för lång tid för dig var ju synd.
.mkv är EN slags container, den kan hålla i 5.1 ljud. Du skulle inte kunna streama en .mkv då den är för tung. Med min metod konverterar du inte, du lägger videospåret i en annan container.
Men du vill ha allt gratis, 5 minuter är "för lång tid" osv.
Barnen idag är en fräck otacksam skara.
Citera
2009-05-25, 10:34
Medlem
kafkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Det resonemanget håller inte. Om ingen betalar blir det ingen bransch.
Att mitt übertips skulle ta för lång tid för dig var ju synd.
.mkv är EN slags container, den kan hålla i 5.1 ljud. Du skulle inte kunna streama en .mkv då den är för tung. Med min metod konverterar du inte, du lägger videospåret i en annan container.
Men du vill ha allt gratis, 5 minuter är "för lång tid" osv.
Barnen idag är en fräck otacksam skara.

Även jag kan nog sägas vara tillhörande den generation du kallar dagens barn, jag är dock mycket tacksam för tipset. Funkar finfint.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in