2009-03-07, 19:07
Medlem
månss avatar
Vad gör man om ens älskade mamma dör?
Varför inte gräva upp henne efter begravningen?
Varför inte skära av händer, tår och huvud? Huvudet går man givetvis omkring med i en plastpåse när man ska ut på stan!
Kort sagt, ännu en härlig figur som man vill veta mer om:

http://www.crimenews.se/content/view/110777/1/

Någon som vet mer om fallet eller var man kan finna mer fakta?
Citera
2009-03-08, 17:51
Medlem
Copy Cats!

Ja du! Det där var fanimej så nära Gein man kan komma... what a life!

Citat:
Ursprungligen postat av måns
Vad gör man om ens älskade mamma dör?
Varför inte gräva upp henne efter begravningen?
Varför inte skära av händer, tår och huvud? Huvudet går man givetvis omkring med i en plastpåse när man ska ut på stan!
Kort sagt, ännu en härlig figur som man vill veta mer om:

http://www.crimenews.se/content/view/110777/1/

Någon som vet mer om fallet eller var man kan finna mer fakta?
Citera
2009-03-09, 01:15
Medlem
månss avatar
I väntan på respons om denna något sjuka, men ack så intressanta virrpanna kan jag rekomendera en dokumentär om "förebilden". Sök på:

History.Channel.Ed.Gein.The.Real.Psycho

Det är alltså just denna herre som filmerna "Psycho", "The Texas chainsaw massacre" och "När lammen tystnar" grundar sig på!
Sleep tight!
Citera
2009-03-09, 12:41
Medlem
Gammal story!

Jo Ed Gain har ju medverkat på tråden förut... så han får väl trots sina otroligt skruvade handlingar räknas till "old news".

Den svenske dåren hade ju varit mer intressant att få ytterligare info om!

Citat:
I väntan på respons om denna något sjuka, men ack så intressanta virrpanna kan jag rekomendera en dokumentär om "förebilden". Sök på:

Det är alltså just denna herre som filmerna "Psycho", "The Texas chainsaw massacre" och "När lammen tystnar" grundar sig på!
Sleep tight!
Citera
2009-03-10, 00:17
Medlem
Det verkar ha varit mer livat förr på den gamla goda tiden.
Citera
2009-03-10, 11:37
Medlem
Då och nu!

Fast frågan är om nån skulle kommit ihåg det fem minuter senare? Idag rusar ju mediabruset så snabbt att det ena tar ut det andra! Våra känslor trubbas av och förmågan att känna empati byts ut till perversiteter!

Babylons torn har ännu en gång byggts upp mot stjärnorna!

... och då vet man ju vad som kan hända!

Citat:
Ursprungligen postat av bolsjevik
Citera
2009-03-10, 17:21
Medlem
månss avatar
Citat:

Framförallt verkade galningarna ha mer stil på den tiden.
Vi snackar hungriga människoätare som rabblar latin och sköljer ner sina humana råbiffar med ett schysst rödvin samtidigt som han katalogiserar sina gamla konsumkvitton i prydliga pärmar!

Taniga, bortklemade ungdomar som trots sin brist på muskelstyrka ger sig själva fan på att hamna i Guiness rekordbok och går fram som en övermänsklig skördetröska med Gevisol i tanken på långvården! Priset, 15 år på psyket är ett litet pris att betala för evig ära och berömmelse på F.B!

Och nu denna ryssfan som verkar minst sagt lovande. Bara en sån sak som att ge sig ut med en spade och fogsvans för att gräva upp och såga i lilla mamma??

Jämför dessa titaner med vad dagens mördare och brottslingar sysslar med. Barnamord, pedofili, mobilstölder, tennisterrorister m.m
Pffff.. No class! No class at all!
Citera
2009-03-13, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixiePrick
Fast frågan är om nån skulle kommit ihåg det fem minuter senare? Idag rusar ju mediabruset så snabbt att det ena tar ut det andra! Våra känslor trubbas av och förmågan att känna empati byts ut till perversiteter!

Babylons torn har ännu en gång byggts upp mot stjärnorna!

... och då vet man ju vad som kan hända!

Ligger nog en del i ditt resonemang. Det som förut diskuterades under lång tid. T ex ett vansinnesdåd är numera glömt efter några dagar.
Citera
2009-03-14, 11:56
Medlem
Effekten av mediabruset!

... och fortsättningen på din tankegång om känslomässig avtrubbning är kanske...

Vad gör detta oss till?

Citat:
Ligger nog en del i ditt resonemang. Det som förut diskuterades under lång tid. T ex ett vansinnesdåd är numera glömt efter några dagar.
Citera
2009-03-15, 03:20
Medlem
Labolinas Linas avatar
Citat:

Sleep tight!

Utan tvekan den 'värsta film' jag har sett, var värre en hela SAW serien ihoptryckt på en timme. Sakerna det kom fram att han hade gjort verkligen satte sig i ryggraden och man rös till. En dokumentär man måste se!
Citera
2009-03-15, 22:32
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labolinas Lina
Utan tvekan den 'värsta film' jag har sett, var värre en hela SAW serien ihoptryckt på en timme. Sakerna det kom fram att han hade gjort verkligen satte sig i ryggraden och man rös till. En dokumentär man måste se!

Jag kommer inte ihåg om det framkom i dokumentären men när polisen slog till i hans hus stod det en människogryta och puttrade på spisen!
Nåväl, nog om kannibalkocken Ed.. Jag har börjat söka ang. vår mama's boy men inte funnit nåt än. Ingen stockholmare här som kanske minns något?
Citera
2009-03-15, 23:15
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Jag kommer inte ihåg om det framkom i dokumentären men när polisen slog till i hans hus stod det en människogryta och puttrade på spisen!
Nåväl, nog om kannibalkocken Ed.. Jag har börjat söka ang. vår mama's boy men inte funnit nåt än. Ingen stockholmare här som kanske minns något?
Har gjort lite undersökningar och han verkar ha dött 2003 på Mariebergs Äldreboende ..
Senast redigerad av Kenty-59 2009-03-15 kl. 23:17.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in