• 2
  • 3
2010-01-01, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machton
Lånar tråden lite bara!
Replay Music 3 är en windows baserat program som jag kör via Parallels. Men när jag ska spela in något (det är ett ripper program för spotify) så säger programmet att det finns 0MB plats kvar att spara på och det går då inte att spela in. Jag har gjort hårddisken större för Windows XP men den säger fortfarande att det inte finns någon plats. Någon vet vad jag ska göra eller har haft liknande problem?

Har du specat var programmet ska spara filerna? Den kanske per default ligger på något konstigt ställe som inte tillåter "sparning".
Citera
2010-01-03, 02:29
Medlem
machtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskar
Har du specat var programmet ska spara filerna? Den kanske per default ligger på något konstigt ställe som inte tillåter "sparning".
Gjort, och funkar inte. Det kanske funkar om jag ej har delad hårddisk mellan parallels, testar det!
Citera
2010-01-03, 11:52
Medlem
machtons avatar
Jag flyttade så musiken sparades på en extern hårddisk, works fine!
Citera
2010-01-08, 23:44
Medlem
Nån här som provat installera windows 7 via parallels på en macbook? Installationen verkar fungera tills det kommer upp ett varningsmeddelande som säger att 7 behöver minst 512 mb i minne och att jag bara har 256. Datorn är den senaste macbooken och har 2 gigs minne. Är ramminnet reserverat eller vad är det som spökar? Hur löser jag problemet?

Tacksam för svar!
Citera
2010-01-09, 00:44
Medlem
de ordnade sig, nu funkar det
Men, till ett annat problem, jag har coreldraw på cd och vill installera på win 7, hur gör jag för att den ska känna av skivan i win?
Citera
2010-01-09, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsALamp
Nån här som provat installera windows 7 via parallels på en macbook? Installationen verkar fungera tills det kommer upp ett varningsmeddelande som säger att 7 behöver minst 512 mb i minne och att jag bara har 256. Datorn är den senaste macbooken och har 2 gigs minne. Är ramminnet reserverat eller vad är det som spökar? Hur löser jag problemet?

Tacksam för svar!

Det går i inställningarna av paralells att ändra hur mycket minne som ska dedikeras. Men jag har inget minne av att det sattes för lågt vid första installationen. Vilken version kör du? Har du kört någon win-installation tidigare? Den kanske har några gamla inställningar sparade som den går på.
Citera
2010-01-09, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsALamp
de ordnade sig, nu funkar det
Men, till ett annat problem, jag har coreldraw på cd och vill installera på win 7, hur gör jag för att den ska känna av skivan i win?

I menyn för parallells går du på devices och bockar i läsaren. Och för att få tillbaka den till macen samma sak fast tvärtom.
Citera
2010-01-14, 15:01
Medlem
famicoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskar
I menyn för parallells går du på devices och bockar i läsaren. Och för att få tillbaka den till macen samma sak fast tvärtom.

I parallels 5 så dyker det upp en ruta som fråga om du vill använda skivan i win/ eller i OSX.
Samma sak med USB-minnen.

Det där med ram-minnet är bara ett problem i parallels 4 men det går ju bra att ändra i inställningar INNAN man startar windows.
Citera
2010-01-16, 02:21
Medlem
Tack för svaren! Nu verkar corel fungera!
Jo hittade intställningarna för uppdelningen men börjar fundera om 1gb per op.system kanske är lite för lite, vad tror ni, ska det fungera utan problem? Har nya macbook 2,26 och parallels 4.0, jag kör och win 7 uitmate också om det säger någonting.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in