Tycker Iced Earth hade sin bästa stund när Ripper skrålade.
Jag är väl i klar minoritet där, men så är det!
Jag hade av någon anledning helt missat Gettysburg-trilogin, men det åtgärdades under förra veckan, och sen dess har i synnerhet High Water Mark gått på högvarv.
Ah, vilket band. Jag har lovordat de lite här och var och orkar tyvärr inte skriva lika mycket denna gången. Mina favoritskivor är helt klart "Night of The Stormrider" och "Iced Earth", tätt efter kommer "Horror Show", sedan dess har de blivit för teatraliska med dåliga bakgrundssångare och platt ljud. Deras nya skiva gillar jag inte så jättemycket alls, men de tidigare är guld.
Bästa skivan är utan tvekan "Night Of The Stormrider", John Greely är fantastisk på den skivan. Tycker Barlow är ett monster men gillar Greelys stämma mer på NotS låtarna. Sen är Ripper en skrik maskin, i positivt ordalag, det som sabbade för honom i IE var Shaffers vidriga låtmaterialet han fick jobba med. Men i min mening har det gått utför sedan "The Dark Saga" skivan bortsett från en del riktigt härliga låtar såsom My Own Savior, The Reckoning (Don't Tread on Me) osv.
Nu tackar vi för Matt Barlow!
Han har nu avslutat sin karriär.. igen.. :(
Fast vi får väll hoppas att han kommer tillbaka en vacker dag!
1995-20003 , 2008-2011 Åren han sjöng i Iced earth!
Nu tackar vi för Matt Barlow! Han har nu avslutat sin karriär.. igen..
Fast vi får väll hoppas att han kommer tillbaka en vacker dag!
1995-20003 , 2008-2011 Åren han sjöng i Iced earth!
Fan också. Kollade upp den där nya liraren och jag blev inte direkt imponerad.
Nya skivan "Dystopia" är riktigt jävla bra faktiskt, har lyssnat igenom mp3orna ett par gånger i väntat på att skivan ska dimpa ner i brevlådan.
Jag har lyssnat på Iced Earth sedan de släppte "Burnt Offerings" och vad jag kan minnas så har jag inte varit så här hänförd av en IE platta sedan "Something Wicked This Way Comes"