Hallå! Skaffar snart en bil och vill verkligen bygga en schyst ljud i den bilen. Kan nån förklarara vad allt betyder vilket tum man ska ha, slutsteg, vart man drar kablarna osv. Och jag vill inte direkt bygga ljud för 10´000 men ni hajjar nog
Hallå! Skaffar snart en bil och vill verkligen bygga en schyst ljud i den bilen. Kan nån förklarara vad allt betyder vilket tum man ska ha, slutsteg, vart man drar kablarna osv. Och jag vill inte direkt bygga ljud för 10´000 men ni hajjar nog
haha bra ljud kostar..... lycka till e inte så där jätte haj på de där.. tuvärr... hare bra
snåla inte på kvalitén på kablarna, faktum är att biltemas kablar går att använda!
(hamnade näst bäst i test för några år sen)
köp trippelskärmad lågnivå, och den ska dras så långt ifrån bilens original elsystem som möjligt. strömkabel till steg bör vara minst 16 kvadrats om du har mer än ca 2-3 meter från batteri till steg.
sen beror det på vad du ska ha för högtalare.
fram så beror det på vad som sitter och hur det låter,
bak likaså
bas, beror det på vad du har för utrymme och hur mycket bas du vill ha.....
2 st 10" basar duger gott, (blir mer än med 1st 12" bas)
eller 2 st 12" basar.
BRL, eller MDS (föredrar det första) har gott om grejer.
Snacka med dom, de vet vilka grejer du behöver, men köp kablarna på typ biltema, det blir något billigare =)
själv kör jag med Rockford Punch grejor, men då räcker inte 10000:- gränsen tyvärr.
Stirra dig inte blind på priset. 10.000:- räcker faktiskt ganska långt om man vill få bra ljud i bilen (i synnerhet om man bygger själv). Men allt är ju relativt...