Citat:
Ursprungligen postat av D-Jay
jag behöver och att byta vista mot xp fan.vista cpar för mkt i spel....hur gör man?jag har en acer aspire m1610 det är ingen laptop......

Citat:
Ursprungligen postat av D-Jay
och ifall man kan ska det vara windows xp sp3
Du måste formattera om C-partitionen, så se till att du har tagit backup på allt det du vill ha sparat och lägg över det på en annan partition alt. bränn på DVD.
Om du nu ska ominstallera med XP så är det nån av versionerna med SP3 som gäller, ja.
Citat:
Ursprungligen postat av yukikaze
Som rubriken hintar, funkar det att instalera en xp på en vista? jag menar att downgrada den eller måste jag swipa disken först? Grejen är att jag sitter på en laptop också. Och frågan är hur smart det är att köra xp då
Nej, det går inte att nedgradera från Vista till XP. Det är formattering och ominstallation som gäller.
Viktigt för er båda är att ni bör se till att ha alla XP-kompatibla drivrutiner för era maskiner nerladdade. Gå in på tillverkarens hemsida och tanka hem drivrutinerna, och bränn dem på CD.
En annan grej för er att tänka på är att ni bör se till att ha SATA-drivrutiner nära till hands, då det kan tänkas att dessa kommer att behövas under laddningen av Setup-programmet. Detta är speciellt viktigt för dig med laptop.