2009-03-06, 12:55
Medlem
Någon som sitter på lite smaskigt skvaller om eller från Lundsberg?
Citera
2009-03-06, 13:37
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta
Någon som sitter på lite smaskigt skvaller om eller från Lundsberg?

Är inte alla internatskolor, plantskolor för pennalism och att inte vara så noga med var man doppar den och tar emot. Med andra perfekt plats för CP att forma sin ungdoms glada tid vid.

De som gått där och som jag känner har antingen förnekat eller blivit rabiata mobbningsmotståndare.
Citera
2009-03-06, 14:27
Bannlyst
Jan Giljou gick där och led fruktansvärt under sin tid där. Han har skrivit en mycket uppmärksammad bok om sin tid där som även blev film för några år sedan. Nu är ju inte Jan alltid hellt sanningsriktig men om bara hälften av det han skriver att han upplevt där stämmer är det fruktansvärt. Skolan borde stängas
Citera
2009-03-06, 14:30
Medlem
Joel^_^s avatar
Känner en som var lärare där under tiden prinsen gick där, men smaskigt skvaller är det dåligt om. Det ända ordentliga han sa var att när prinsen började så fick dom även anpassa sig för studenter med dyslexi och det visade sig att närmare hälften av eleverna led av läs- och skrivsvårigheter.

Dom kör ganska hårt på disciplin och tydligen ska man säga "magistern" och så upp när man svarar på frågor osv.
Citera
2009-03-06, 14:32
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewws
Jan Giljou gick där och led fruktansvärt under sin tid där. Han har skrivit en mycket uppmärksammad bok om sin tid där som även blev film för några år sedan. Nu är ju inte Jan alltid hellt sanningsriktig men om bara hälften av det han skriver att han upplevt där stämmer är det fruktansvärt. Skolan borde stängas

Haha, säger du det?
Ps Han heter Jan Guillou och han gick på Solbacka. Ds
Senast redigerad av Carl Serung 2009-03-06 kl. 14:34.
Citera
2009-03-06, 14:36
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
I ewws är en idiot, inte en siffra rätt. Janne gick på en annan skola.
II Borde det här inte ligga i företagsskvaller
III se I
Citera
2009-03-06, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ewws

ewws,

håller dina 1200 tidigare inlägg samma klass är det skrämmande. Källkritik o självkritik, okända ord för dig?

Var tvungen att "umgås" med många Lundsbergare under min universitetstid, frapperande obehaglig människosyn hos de flesta av dem. Jag vet inte mycket om skolan men jag blir alltid klart misstänksam när jag hör någon affärsbekant eller liknande säga att han/hon gått på LS.
Citera
2009-03-06, 14:56
Medlem
padrons avatar
Smaskig skvaller har jag inte direkt men jag har en några vänner och bekanta som gått på Lundsberg. Det som slår en är hur tajta alla verkar bli, nästan som en familj - en gång Lundsbergare, alltid Lundsbergare och de ställer upp för varandra i vått och torrt.

Har träffat på många oduglingar som utan Lundsberg hade sopat i t-banan eller flippat burgare på McD. Nu jobbar de på SEB istället.
Citera
2009-03-06, 15:06
Medlem
TröttSvensks avatar
Det har varit, under de senaste 15 åren, kokain skandal, spritskandal och en sex skandal...
Några blev ertappade när de drog en lina, sprit såldes av elever till elever inför en fest och en full kille tafsade på en sovande tjej...

Citera
2009-03-06, 15:09
Medlem
Glada Taskens avatar
Det enda jag vet är när det ordnades bandy turnering, vet inte om den ordnas än i en stad nära lundsberg där jag håller till så var lundsberg alltid det hatade laget o slagsmål på planen vara givet.. folk kom inte dit för att se bandy utan slag med klubbor o sparkar
Citera
2009-03-06, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tomatojuice
ewws,

håller dina 1200 tidigare inlägg samma klass är det skrämmande. Källkritik o självkritik, okända ord för dig?

Var tvungen att "umgås" med många Lundsbergare under min universitetstid, frapperande obehaglig människosyn hos de flesta av dem. Jag vet inte mycket om skolan men jag blir alltid klart misstänksam när jag hör någon affärsbekant eller liknande säga att han/hon gått på LS.

Du bör visa lite respekt för att jag har nästan 10 gånger så många innlägg som du – ingen vidare nettikett. Åter till topic. Carl Serungs med fleras kritik tar jag dock åt mig för. Jag skrev otydligt, lite trött efter att ha arbetat med intellektet hela dagen. Jag menade inte att JG gått på denna skola. Jag tog ett exempel.
Citera
2009-03-06, 15:20
Medlem
zkritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatojuice
ewws,

Off-topic, men ialla fall...
Lita på att trollet(?) ewws kommer att kommentera Ditt inlägg med ungefär: "Du ska respektera mig för jag har skrivit nästan 10 gånger fler inlägg än vad Du gjort..."

EDIT: Oops! Vad hände under tiden jag skrev...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in