2020-07-22, 23:57
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Såklart inte, men gjorde dom det så inte fan skulle jag tacka dem med att stämma dem för den servicen. Ren ynkedom att skylla sin usla karaktär på Unibets tillmötesgående. Så slug som han själv säger sig vara borde han väl ha kunnat klura ut att det var en räv bakom Unibets öra när (om det nu är sant) de kom med sina lockelser precis som de flesta av oss andra faktiskt gör när vi inte faller pladask för deras free-spins erbjudande o.d.

Fast kanske han kan stämma Persbrant, Hysén och många fler eller varför inte GW nu - schkåål! Ja TV-bolagen å internetleverantörer. Finns ingen rättvisare biz än hasardspel - enkla klara regler att hålla sig till - inget mygel, inget fuffens och inget insider *host host* m.m. osv and that's it!

Jag antar att det är det man inte gör när man har en beroendepersonlighet och den djävulen slår till.

Men i den frågan står ju folk delade om individen ska och har ett eget ansvar gällande allt som har med just missbruksproblematiken att göra eller om staten ska påverka och ge sina restriktioner. Sen går det ju att missbruka allt från mat till spel och gränsen för bruk och missbruk är väl hårfin antar jag.

I hans fall när han spelat bort 25 miljoner så är det svårt för mig att sätta mig in i hur mycket pengar det är. Hade det varit mina pengar så hade jag varit belånad upp över öronen och troligen inte ens skuldfri till dödagar
Citera
2020-07-23, 00:24
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfj
Jag antar att det är det man inte gör när man har en beroendepersonlighet och den djävulen slår till.

Men i den frågan står ju folk delade om individen ska och har ett eget ansvar gällande allt som har med just missbruksproblematiken att göra eller om staten ska påverka och ge sina restriktioner. Sen går det ju att missbruka allt från mat till spel och gränsen för bruk och missbruk är väl hårfin antar jag.

I hans fall när han spelat bort 25 miljoner så är det svårt för mig att sätta mig in i hur mycket pengar det är. Hade det varit mina pengar så hade jag varit belånad upp över öronen och troligen inte ens skuldfri till dödagar
Taskigt för honom att det inte var förrän efter han hade använt och spelat bort deras lockbete + "lite till" som han kom på att det han deltog i "stred mot lagen". Ja, ja, vi får väl se hur det hela slutar. Förlorar han blir det väl att kosta honom mer än vad hans pågående bokprojekt kommer att inbringa. Rättegångskostnader kan dra iväg ordentligt om det vill sig illa, så även han blir belånad för all hans kvarvarande bara för idag tid.
Citera
2020-07-23, 00:32
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Taskigt för honom att det inte var förrän efter han hade använt och spelat bort deras lockbete + "lite till" som han kom på att det han deltog i "stred mot lagen". Ja, ja, vi får väl se hur det hela slutar. Förlorar han blir det väl att kosta honom mer än vad hans pågående bokprojekt kommer att inbringa. Rättegångskostnader kan dra iväg ordentligt om det vill sig illa, så även han blir belånad för all hans kvarvarande bara för idag tid.

Han har ju varit rätt öppen med återfallen i alkohol så spelet är det säkert likadant med. När han är i de nyktra perioderna så kan han se det mer klart.

Blir dock en intressant rättegång oavsett, för hans del kanske det kvittar pengamässigt, tror inte han önskar att få tillbaka dom, men det finns ju tyvärr många som förstört sina liv på det.

Sen gillar jag ju folk som drar det till rätten för att få ett prejudikat. Likaså ska det bli intressant vad domen blir mot läkaren som skrev ut sömnpiller till personen som tog sitt liv, som eg skulle åkt utomlands o avsluta det.
Citera
2020-07-23, 10:49
Medlem
Rodimusprimes avatar
Vad är det ens han yrkar på? Skadestånd? Ogiltigförklaring pga att han saknar rättshandlingsförmåga då han har en beroendepersonlighet?

Hade jag varit bolagets ombud hade jag nog uppskattat detta fall enormt.
Citera
2020-07-23, 12:18
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Hattrick i giftemål för Per och nu även hattrick i skilsmässor alltså. Han är nog inte så lätt att leva med med sitt lynniga humör. Hoppas att han inte slog barnet denna gång i alla fall. Man undrar om han återigen kommer att vända sig till flaskan för att dränka sorgerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Notoriskt otrogen alkoholist i övre medelåldern med russin-hy är ånyo singel...

..fast inte länge till eftersom han av någon anledning är en kvinnofavorit den gode Per. För mig är det ett mysterium, kan det ha något att göra med att han är storföretagare och bor i villa i Djursholm ?

Ja, det är helt oförklarligt. Vad ser idioterna till kvinnor i den mannen? Notoriskt otrogen, misslyckad i affärer, missbrukare, ful, våldstemprament...
Är det moders-genen som slår an hos kvinnorna kanske?!
Citera
2020-07-23, 14:07
Medlem
MollyMaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Notoriskt otrogen alkoholist i övre medelåldern med russin-hy är ånyo singel...

..fast inte länge till eftersom han av någon anledning är en kvinnofavorit den gode Per. För mig är det ett mysterium, kan det ha något att göra med att han är storföretagare och bor i villa i Djursholm ?

Tror inte att det har med det att göra. Vet att han var populär bland kvinnorna redan under Big Brother-tiden och då hade han ju ingenting. Dessutom slutade han att dricka när han gick in i huset så han var väl inte i sitt bästa skick heller.
Citera
2020-07-23, 14:28
Medlem
Larasofts avatar
Angående attraktionskraft så är han sannolikt impulsiv, charmig och omtänksam i kontakten med en tilltänkt kvinna. Han förmedlar nog att nu först har han hittat hem, tidigare var han offer för omständigheterna. Jag tror att motsvarande kvinna skulle attrahera män.
Citera
2020-07-23, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Angående attraktionskraft så är han sannolikt impulsiv, charmig och omtänksam i kontakten med en tilltänkt kvinna. Han förmedlar nog att nu först har han hittat hem, tidigare var han offer för omständigheterna. Jag tror att motsvarande kvinna skulle attrahera män.

Jovisst, men... nu har han ju sitt CV. För samtliga att beskåda, dessutom. Och skulle nästa "tilltänkta" tvivla på sanningshalten i detsamma, så är det ju bara för vederbörande att kontakta Victoria, Lena och Linda för att få kompletterande fakta och omdömen i frågan. Jag bedömer PH's framtida chanser vara uttömda och obefintliga.
Citera
2020-07-23, 16:18
Medlem
Går det rättegång kan det bli riktigt dyrt om han förlorar. Att skicka på storspelare lite "rakeback" var ju standard tidigare och misstänker att han spelade som mest under den perioden.
Citera
2020-07-23, 16:47
Medlem
Smegmas avatar
Ärligt talat, vad är det qvinnsen ser hos Per HolKNÄCKT? Han har plöjt av en del fin skog, men det kan ju omöjligen bero på hans yttre? Hur tät är han egentligen? Odd Molly måste väl börja sina?

Jag begriper inte vad han har för dragningskraft hos qvinns utan en stor kuk och gott om pengar. Han ser ju för fan ut som kom och hjälp mig.

Eller?
Citera
2020-07-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Jovisst, men... nu har han ju sitt CV. För samtliga att beskåda, dessutom. Och skulle nästa "tilltänkta" tvivla på sanningshalten i detsamma, så är det ju bara för vederbörande att kontakta Victoria, Lena och Linda för att få kompletterande fakta och omdömen i frågan. Jag bedömer PH's framtida chanser vara uttömda och obefintliga.
Kvinnor tänker annorlunda.Alla kvinnor vill vara hon med stort H.HON som till slut räddar den stackarn upp från rännstenen...
Citera
2020-07-23, 20:29
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Ja, det är helt oförklarligt. Vad ser idioterna till kvinnor i den mannen? Notoriskt otrogen, misslyckad i affärer, missbrukare, ful, våldstemprament...
Är det moders-genen som slår an hos kvinnorna kanske?!
Jo det känns som att det är ungefär samma effekt som gjorde att Svartenbrandt och Clark Olofsson fick mängder med brev från kvinnor i fängelset som gör att de dras till Per. De vill på något sätt försöka hjälpa honom ur alla hans problem men inser efter mer eller mindre lång tid att det är en omöjlig uppgift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in