Jag hatar att bli kallad söt! det är det ända tjejer säger till mig att jag är söt fattar inte varför dom säger det spelar det någon roll om jag är söt eller ful? jag kanske inte är så värst snygg utan mer normal men jag är fan inte söt.
Jag har stora svårigheter att ta adjektivet 'söt' ens på allvar. En griskulting är söt, visst? En bäbis är söt. Hur kan då en vuxen man uppskatta att liknas vid dessa feta, flottiga varelser som faktiskt grisar och bäbisar är? Det går inte, det är inte rätt. 'Söt' säger folk när de inte riktigt har fått ett tydligt intryck av en människa och ändå vill dra till med nån komplimang. Det blir väldigt grumligt, väldigt otydligt. Ordet betyder egentligen inte något, därför kan man slänga sig med uttrycket hit och dit, utan att riktigt tänka efter eller ha grund för det. Det är så luddigt och svagt. Om någon kallade mig söt, skulle jag inte reagera överhuvudtaget. Det skulle möjligen få mig att ifrågasätta personen som sa det, undra om dennes inre liv är särskilt konkret eller aktivt.
Nej, tack. Jag betackar mig allt slentrianmässigt socialt halvt lismande skitsnack.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!