2009-03-05, 17:36
Medlem
sasos avatar
Hej alla
Har märkt att många gärna tar den lättaste/snabbaste vägen till framgång.
Vill gärna veta om det finns genvägar här i livet.
exempelvis att skaffa gymnasiekompetens snabbast och lättast
eller skaffa körkort snabbt och enkelt, jobb osv

Kom gärna med så många tips som möjligt!

Tack på förhand
Citera
2009-03-05, 19:03
Medlem
En genväg tar man för att komma fortare fram till dit man är på väg, eller hur? Om jag då tar genvägar här i livet betyder det att jag dör fortare?

I sådana fall så tror jag att föredrar den långa vägen!

Tänk också på att du behöver veta vart du är på väg för att kunna ta en genväg, och glöm inte att i livet så väl som i skogen så kan genvägar visa sig vara senvägar.
Citera
2009-03-05, 19:11
Medlem
BonZus avatar
Nog för att jag ska följa min väg och allt sånt skit så är det ändå en intressant fråga. Alltid roligt att veta sånt här Tyvärr har jag inget själv att komma med.
Citera
2009-03-05, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders.Karlsson
En genväg tar man för att komma fortare fram till dit man är på väg, eller hur? Om jag då tar genvägar här i livet betyder det att jag dör fortare?

I sådana fall så tror jag att föredrar den långa vägen!

Tänk också på att du behöver veta vart du är på väg för att kunna ta en genväg, och glöm inte att i livet så väl som i skogen så kan genvägar visa sig vara senvägar.
En "genväg" i detta fall syftar nog snarare till "en lättare väg" eller "en mindre påsfrestande väg".
Citera
2009-03-05, 20:25
Medlem
HRCs avatar
Snackar vi rent fusk här? Det är oetiskt och ger dålig karma men det vet du väl redan?

* Köp en universitetsexamen på nätet och mygla dig in på något välbetalt jobb och hoppas ingen kommer på dig trots att du inte kan något.
* Försök hitta mutbara uppkörningsgubbar för körkort, de finns och avslöjas då och då i media.

Öööhh. Det var visst allt jag kom på. Jag är på tok för ärlig för att klara mig i dagens samhälle!

Det finns väl i allmänhet inga bra genvägar. Då skulle flertalet utnyttja dessa. Bara att slita på, med andra ord.
Citera
2009-03-07, 01:19
Medlem
estecos avatar
Skulle vara bra att veta vart du vill innan du börjar ge dig ut på outforskade vägar. Det kommer oftast att sluta med att man får gå tillbaka en bit och ta den vanliga vägen. Det är mycket lättare att föreslå genvägar om vi vet vart du vill. Fundera själv och skapa sen en ny tråd i stil med: Hur tar jag lättast jägarexamen?" eller "Hur i helvete får jag jobb som sotare?!?!?"

Mitt tips: Skit i att komma fram före alla andra. I livet är det resan som är målet så skaffa ett jobb du trivs med och försök att finna lycka i vardagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in