• 2
  • 3
2009-03-07, 03:39
Medlem
Squalos avatar
Finns en tandkräm som heter Clinomyn som är för rökare och annat slödder som får missfärgade tänder pg.a. dålig kosthållning o.d. http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/...n=showProdInfo

Annars sprutar ju alla dom där colgate och pepsodent och skit ut en ny tandkräm som ska vara bättre än alla andra var och varannan månad. Om man tror på sånt.

Var det inte någon som skulle ge vita tänder vid första bortstningen eller nåt?
Citera
2009-03-07, 03:56
Medlem
Eliza CTs avatar
Sensodyn gel.
Citera
2009-03-07, 05:22
Medlem
Imponerads avatar
Apotekets tandkräm, jag har en stor tillförlit till Apoteket och använder mig numera av deras flourtandkräm. Värsta sorten är ju alla "absolute white" av diverse sorter som utlovar bländvita tänder inom någon vecka.
Citera
2009-03-07, 09:08
Medlem
Deliras avatar
Sensodyne Flour. God och den har hjälpt mot mina ilningar i tänderna. Mina tänder blev "vitare" av att sluta snusa, det får räcka. Mina pearly yellows ska inte slipas på!
Citera
2009-03-11, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallax
Vilken är den bästa tandkrämen som ger vita tänder?

Ingen tandkräm gör vitare tänder, trots namn som "whitening".
Tänder blir renare och man kan ta bort missfärgningar men som sagt inte vitare i egentlig mening. Vad huvudparten av dessa "whitening" tandkrämer däremot har är ett högt RDA värde, (förenklat slipeffekt; slipmedel), detta för att komma åt missfärgningar på bästa sätt....visst det blir vitare (renare) för stunden men du skadar även emaljen
Vita tänder så är det tandblekning och även där finns det en uppsjö av märken vissa bra, vissa som inte ens borde få finnas ute på marknaden.

Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Är det bara jag som gillar Dentosal från apoteket... dessutom tål jag den utan att få sveda i munnen. Man blir ren utan att slipa av tänderna, men ibland använder jag tandkräm för rökare (röker ej själv) för att göra extra rent.

Utan undersökning så låter det som att du inte tål vissa detergenter i tandkrämen, vanligast är SLS som man inte tål. Och precis som du skriver så är Dentosal bra om man har problem med SLS, brukar även rekommendera zendium.
Citera
2009-03-11, 17:43
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emaljen
Ingen tandkräm gör vitare tänder, trots namn som "whitening".
Tänder blir renare och man kan ta bort missfärgningar men som sagt inte vitare i egentlig mening. Vad huvudparten av dessa "whitening" tandkrämer däremot har är ett högt RDA värde, (förenklat slipeffekt; slipmedel), detta för att komma åt missfärgningar på bästa sätt....visst det blir vitare (renare) för stunden men du skadar även emaljen
Vita tänder så är det tandblekning och även där finns det en uppsjö av märken vissa bra, vissa som inte ens borde få finnas ute på marknaden.

Utan undersökning så låter det som att du inte tål vissa detergenter i tandkrämen, vanligast är SLS som man inte tål. Och precis som du skriver så är Dentosal bra om man har problem med SLS, brukar även rekommendera zendium.

Tack för engagemanget, ja nåt är det som jag inte tål. Sensodyne tålde jag men tyckte inte att det kändes så rent, men nu kan jag ju köpa Dentosal och känner mig helnöjd med den.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in