Jag hittade ingen tråd som tog upp ämnet och blev minst sagt chockad då jag vändate mig ett dussintals. Det jag undrar är helt enkelt, vad tycker du är bra med Flashback. Tanken är att vi tillsammans ska komma fram till en lista på vad som gör FB till gemene mans favoritsida. Det innebär att vi inte behöver nämna samma sak allihopa. Har ni några invändningar på varför ni inte håller med så är det bara att motivera.
Tänkte mig en lista enligt "999 anledningar"-modellen, men börjar från 1 och slutar fan aldrig.
Flashback är bäst för att:
1. Frihet under ansvar. Dvs. man får tycka och säga vad man vill, så länge man gör det på ett snyggt sätt.
2. Underhållning utan dess like. Jag är osäker på om jag läst någon tråd utan "skrattmaterial" någonsin. Och cynismen är ju bara för underbar.
3. "Drivkraften". Med det menar jag att FBares fantasi när det gäller att driva med folk har inga gränser. Just nu syftar jag i synnerhet på "sprid mitt nummer"-tråden.
4. Delade åsikter. Alla möjliga åsikter är representerade på Flashback och det är få som uppfattar det som ett problem(jämför t.ex. med Familjeliv.se

).
5. Attityden. Flashback är ju som en spark i ansiktet på staten och den politiska korrektheten som gärna vill tysta oss i stil med "1984".
6. Det breda utbudet. Ja, vad kan man inte diskutera på Flashback?
Fortsätt nu listan med tydliga motiveringar!