2009-03-05, 13:54
Medlem
Tjena! Min windows vista dator har krashat eller något så nu ska jag instalera om Vísta på datorn. Men eftersom jag väldigt gärna vill ha kvar alla foton mm. som jag har på hårddisken nu så undrar jag om jag kan få tag i dom sen efter att jag har instalerat om OS?
Hittar man dom genom Windows.old? Går dom bränna ut på dvd-skivor sen så jag kan spara dom på en annan dator eller något?

Tacksam för svar / Helgess0n
Citera
2009-03-05, 14:07
Medlem
fillis avatar
Med rätt inställningar under installationen så ska det nog inte vara något problem att få tillbaka t.ex. foton genom Windows.Old, det ända jag märkt är att program inte kan startar, vilket inte är så konstigt iofs.
Men för att vara på den säkra sidan skulle jag ändå backuppa allt till CD/DVD-skivor eller lägga över på en extern HDD.
Citera
2009-03-05, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filli
Men för att vara på den säkra sidan skulle jag ändå backuppa allt till CD/DVD-skivor eller lägga över på en extern HDD.

Jo det skulle jag med vilja göra. men eftersom datorn inte startar nu så är det ganska svårt. det var därför jag tänkte instalera om OS så den startar. men jag vill ju inte bli av med alla foton som sagt.
Citera
2009-03-05, 14:17
Medlem
epost72s avatar
Det allra enklaste är att sätta HDDn som en extradisk i en fungerande dator, oah därefter kopiera de bilder och filer man vill behålla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in