2009-03-05, 13:11
Medlem
FreeThinkers avatar
Eftersom det nu är straffbart att ens med metaforer "kränka" en invandrare så vill jag göra slag för att göra det straffbart att kalla någon nazist.

Vänsterpartister, antirasister och idiotiska skolrektorer stämplar en som nazist bara bara man har en tröja med svensk flagga på och vågar man tala i nedsättande ordalag om en kulturberikare, ja då en man en nazist.

Eller så gör vi så här, jag får kalla er invandrare för äckliga nigger apor och ni får kalla mig nazist, ok?
Citera
2009-03-05, 13:15
Medlem
Pekkards avatar
Låter som en bra idé
Citera
2009-03-05, 13:17
Medlem
b0gfettos avatar
Vad får du för straff om du kallar en invandrare för t.ex. pedofildyrkare? Antar att du inte tänker på HMF eftersom det inte räcker att du säger det till denne. Vilken lag tänker du på?
Citera
2009-03-05, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeThinker
Eftersom det nu är straffbart att ens med metaforer "kränka" en invandrare så vill jag göra slag för att göra det straffbart att kalla någon nazist.

Vänsterpartister, antirasister och idiotiska skolrektorer stämplar en som nazist bara bara man har en tröja med svensk flagga på och vågar man tala i nedsättande ordalag om en kulturberikare, ja då en man en nazist.

Eller så gör vi så här, jag får kalla er invandrare för äckliga nigger apor och ni får kalla mig nazist, ok?

Framför allt ska det vara straffbart att kalla personer "rasister" i tid och otid som i själva verket inte är det.

Det känns som att det kan gå under "ärekränkning"
Citera
2009-03-05, 13:45
Medlem
Eoppoyzs avatar
Hur ska man gå till väga med detta?
Citera
2009-03-05, 13:48
Medlem
Nej, låt vansinnet fortsätta så får vi kanske slut på det snabbare.
Citera
2009-03-05, 13:51
Medlem
Snoppgandalfs avatar
Jag kan gå med på att det borde vara olagligt att kalla någon för Nazist/Rasist, för det är ju bland det värsta man kan vara.
Citera
2009-03-05, 13:51
Medlem
brajzillas avatar
Nyneger och nynazist kan man väl komma överens om?
Citera
2009-03-05, 14:58
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Som lantbrukare känner jag mig kränkt att du nu helt tydligt valde att använda ordet "bonde" som ett skällsord, det är ett finfint yrke som hållt Sverige i rullning under århundraden, sådeså din jävla pizzabagare!
Han är inte pizzabagare utan tillhör tydligen den eminenta gruppen kosovoalbaner och därtill RASIST.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=15241725&postcount=80
Citat:
OM jag ska vara ärlig grabbar, jag kommer själv ifrån Kosovo.
jag ska inte ge en positiv berättelse bara för att jag är en alban.
.................................................. .........

men däremot så mådde jag inte bättre utav att en zigenare kom o tog min brors kött när vi satt och åt på en restaurang, då han var på toaletten.
visst om man frågar, men odjuret bara kom och öste i sig, Respektlöst.
lika snabbt som zigenaren kom lika snabbt försvann hon igen då restaurang personalen inte gillade att dom kom och störde deras kunder.
iaf dom bad om ursäkt och bjöd på en ny middag, väldigt trevligt bemötande faktiskt.

Citera
2009-03-05, 15:02
Bannlyst
Det kan mycket väl vara straffbart att kalla någon nazist. Jag skulle iallafall bli förolämpad
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Förolämpning är i Sverige även ett brott enligt brottsbalkens 5 kap. 3 §. Brottet kan ge böter; om brottet anses grovt är maxstraffet 6 månaders fängelse. Förolämpning enligt brottsbalken är en gärning om den består i att någon smädar annan genom kränkande tillmäle eller beskyllning eller genom annat skymfligt beteende mot honom, om handlingen inte uppfyller villkoren för förtal eller grovt förtal
.
Så för TS är det bara att polisanmäla om han blir kallad nazist.
Att kalla en nazist för nazist är dock ingen förolämpning.
Citera
2009-03-05, 16:31
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Om det var straffbart att kalla någon för rasist eller nazist så skulle detta slå bort 95% av mångkulturalisternas argument.
Citera
2009-03-05, 17:00
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeThinker

Som Virologi säger, det kan mycket väl vara straffbart att kalla någon nazist. Förolämpning kallas det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in