2009-07-07, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus

Jobbar på det!
Jag tycker å andra sidan att du oxå har tålamod, du e fortfarande kvar och skriver här trots det du tycker om JV!
(Dina inlägg e bra och kul att läsa så jag hoppas du fortsätter.)

Tackar! Men jag tycker inte alls illa om Jv som personer, har kusiner som är det och känner andra Jv via dem. Har ju även jobbat med ett Jv för många år sedan som var äldste. Mina kusiner har som sagt en ganska avslappnad inställning till det hela och vi tar gärna ett glas (okej! okej flera då) när tillfälle ges.
Citera
2009-07-07, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Tackar! Men jag tycker inte alls illa om Jv som personer, har kusiner som är det och känner andra Jv via dem. Har ju även jobbat med ett Jv för många år sedan som var äldste. Mina kusiner har som sagt en ganska avslappnad inställning till det hela och vi tar gärna ett glas (okej! okej flera då) när tillfälle ges.

Alltid trevligt med avslappnade människor!
Det e så det ska va.
Citera
2009-07-07, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Du kommer att lära dig att det finns ett gäng här som inte går att samtala med, dom har redan bestämt sig för hur allt ligger till och de bryr sig inte om vad bibeln säger ... Man ödslar bara tid & energi på att försöka prata med dom, tyvärr.

Jag vet inte exakt vilka som åsyftas här, men själv håller jag på allt vad som står i Bibeln. Den är högsta auktoritet för mig, men för Jv är Vakttornet högsta auktoritet, och de kommer med de mest halsbrytande lögner, som t ex att smittsjukdomarna är värre nu än förr. Jv har redan bestämt sig för hur allt skall vara och bekymrar sig därför inte om fakta. De ändrar sig bara om ledningen i Brooklyn ändrar sig.
Citera
2009-07-07, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Jo det är väl så .. de är ute efter alla JV .. När dom inte kan bryta ner ens tro blir dom rasande och skriver en det ena, en det andra.. Orkar inte bry mig längre...

Snacka om att förvanska verkligheten.

Den som har blivit rasande här i trådarna är Bordeline själv.
Jag försökte i likhet med andra hålla en anständig ton här trots våra olika åsikter. Och jag har inte försökt att bryta ner någons tro.
Men när Bordeline inte kan bemöta argument blir hon rasande, och man kallas avfälling och sätts på ignorelistan.
I mitt fall var det när hon ett flertal gånger hånfullt hade hävdat att jag inte kunde veta hur det var i JV åren innan 1975, eftersom jag inte var ett JV.

När jag då talade om att jag levde i en JV-familj då, gick på vartenda möte, och alla sammankomster, inte hade något annat umgänge än JV, då satte hon plötsligt, helt felaktigt, etiketten "avfälling" på mig, sa att hon inte tänkte svara mig mer och satte mig på ignorelistan.

Så Bordeline blir numera bemött som jag antar att hon vill bli bemött, med tanke på hur hon är mot andra.
Citera
2009-07-07, 12:37
Medlem
Citat:

Vem lärde myran geometri?
Vem gav fåglarna en kompass, en biologisk klocka och en hjärna som kan tolka informationen från de här instrumenten? Ointelligent evolution? Eller en intelligent Skapare.

http://www.watchtower.org/z/kt/article_01.htm
http://www.watchtower.org/z/200808/article_01.htm
Citera
2009-07-07, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Vem lärde myran geometri?
Vem gav fåglarna en kompass, en biologisk klocka och en hjärna som kan tolka informationen från de här instrumenten? Ointelligent evolution? Eller en intelligent Skapare.

http://www.watchtower.org/z/kt/article_01.htm
http://www.watchtower.org/z/200808/article_01.htm

På vilket sätt var detta ett svar på Benny Hednings inlägg. ???
Citera
2009-07-07, 15:20
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Vad snackar du om ditt mongo? Det finns redan trådar där detta manglats otaliga gånger ur alla vinklar. Använd SÖKFUNKTIONEN som finns pucko!!!

Du grabben. Ta och lugna ner dig.
Citera
2009-07-07, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
På vilket sätt var detta ett svar på Benny Hednings inlägg. ???

Allt är gott när det utgår ur Skaparens händer, allt urartar mellan människans händer.
Rousseau
Citera
2009-07-07, 16:41
Medlem
Citat:
Allt är gott när det utgår ur Skaparens händer, allt urartar mellan människans händer.
Rousseau

Kan nån översätta vad Flexbärt säger?
Jag hajar nada.
Citera
2009-07-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Kan nån översätta vad Flexbärt säger?
Jag hajar nada.

Rousseau

Tja han kanske syftar på sig själv

Dvs "allt urartar mellan Flexbärts händer."

Stämmer ju bra när man ser hans inlägg här.
Citera
2009-07-07, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Rousseau

Tja han kanske syftar på sig själv

Dvs "allt urartar mellan Flexbärts händer."

Stämmer ju bra när man ser hans inlägg här.

Så jättekul att driva med er.
Hej med er till nästa gång
Citera
2009-07-07, 17:10
Medlem
Citat:
Så jättekul att driva med er.
Hej med er till nästa gång

Oj vad vi skrattar NOT!

Du drar ett löjets skimmer över både dig själv, och gör även skit för oss andra JV.

Så ta Borderline i handen och gå iväg på en låååååååååååååååååång promenad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in