Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-05, 09:19
Medlem
Methones avatar
Har vista och skulle söka efter problem i hårddisken. Gick in på utforskaren, högerklickade på den här datorn, gick in på verktyg och valde "diskkontroll" eller liknande. Startar om datorn - felsökningen börjar. Tar lång tid och stänger därför av datorn manuellt. Startar igen - kommer in utan problem. Nästa start av datorn funkar ej, det står att det blev fel vid uppstarten och hänvisar till fabriksåterställning av hårddisk i värsta fall tar jag den externa hårddisken och försöker rädda allt. Finns det ingen "startreperation"? Står att man ska köra det, men kommer istället till återställning av hårddisk

Fattar inte hur en "koll" av hårddisken kan orsaka att den blir korrupt, den repareda t.o.m fel som hittades.

MVH! Hjälp!!
Citera
2009-03-05, 09:39
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methone
Har vista och skulle söka efter problem i hårddisken. Gick in på utforskaren, högerklickade på den här datorn, gick in på verktyg och valde "diskkontroll" eller liknande. Startar om datorn - felsökningen börjar. Tar lång tid och stänger därför av datorn manuellt. Startar igen - kommer in utan problem. Nästa start av datorn funkar ej, det står att det blev fel vid uppstarten och hänvisar till fabriksåterställning av hårddisk i värsta fall tar jag den externa hårddisken och försöker rädda allt. Finns det ingen "startreperation"? Står att man ska köra det, men kommer istället till återställning av hårddisk

Fattar inte hur en "koll" av hårddisken kan orsaka att den blir korrupt, den repareda t.o.m fel som hittades.

MVH! Hjälp!!

för att du stängde i mitt i då den kanske höll på att flytta nåra MB av filer....

dra in windows på nytt
Citera
2009-03-05, 09:53
Medlem
hottentotts avatar
om en mekaniker står och rotar i din motor med armar och verktyg så bestämmer du dig helt plötsligt för att det helt enkelt tar för lång tid, så du startar bilen och gasar iväg.
så hör du helt plötsligt hur motorn börjar ryka hosta och sedan helt enkelt stannar.
Du kliver ur bilen och tänker, "Men hur kan en enkel koll på motorn förstöra motorn? konstigt".
Citera
2009-03-05, 13:13
Medlem
Methones avatar
Jag vet att det var riktigt dumt gjort
Uppdatering:
Jag blir tvingad att formatera om disken. Kör efter rekommendation VAIOs rescue data program och använder en extern hårddisk för datan. När jag är på sista skärmen innan allt ska starta står det: Rescue data: Failed to detect the internal hard disk drive to rescue. Blir jag tvungen att skicka in den till datakillarna? Finns det något sett att få igång datorn? Har testat allt (felsäkert läge, etc etc etc). Datorn hittar inte ens C-disken nu... sjukt vad skadad den blev
Citera
2009-03-05, 17:06
Medlem
Methones avatar
Uppdatering: Har vart och kollat datorn där jag köpte den. De trodde inte hårddisken gick att rädda men tipsade om en SATA till USB sladd på kjell co. Köpte den men står såklart att disken är skadad när jag klickar på den. Gör en hel ominstallation... inget slutligt tips? Nåt "super" program som kan komma åt disken eller nåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in