Citat:
Ursprungligen postat av Arahant
Bara för att man är anonym betyder det inte att man inte existerar ...
Sen tycker jag inte att man ska underskatta dessa påhopp. Jag kan exemplifiera det: Om man kallar någon "marxist" kan det vara så att man implicit anklagar någon för att vara landsförrädare/spion. När man kallar någon för "islamist" så kan man på samma sätt antyda att någon är terrorist. Och i fallet antisemit hävdar man underförstått att någon har uttryckt sig rasistiskt (HMF).
Dessa anklagelser är väldigt allvarliga eftersom det handlar om olagliga saker.
Olaglig? Hur får du det till nåt olagligt att påstå att ett nick är ditt och datt?
Ingen vet, förhoppningsvis, vem du är IRL. Så vad någon skriver på ett forum om dig är bara text rent juridiskt. Visst, man blir upprörd över vissas sätt att föra debatt på, men som sagt är det bara att köra en ignore på dem och bara svara på inlägg som tillför debatten någonting. Om alla gjorde det så skulle trollen försvinna
för det är genom att besvara dem som man ger dem näring att fortsätta. Så enkelt är det. Trollen är simpla varelser som reagerar på simpel stimuli.
Försök stå över uppenbart låg diskussionsnivå. Låg nivå blir det just när någon börjar kalla någon för någonting som uppenbart inte stämmer eller som han inte kan ha någon aning om.
Själv blir jag t.ex. kallad rasist titt som tätt av folk när de inte kan finna argument längre.