2009-03-05, 20:09
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Nä, i editorn när man postar ett inlägg, längst upp till höger, nästan, så finns det en ikon som är en checkbox med "abc" ovanför. Klickar man på den så får man möjligheten att installera ispell till internet explorer och kan sedan använda den funktionaliteten därefter.

Ah excellent Mr Watson.

http://www.iespell.com/download.php
2009-03-05, 20:44
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Nu när du skriver det så är det ännu viktigare att FB inför denna sortens program för att göra alla jämnlika.
Nänänä, jag vill inte vara jämlik med alla dårar, analfabeter och andra spammande one-liner-mongon som befolkar de flesta forum här.

Heter det inte jämlika förresten?
2009-03-05, 21:36
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nänänä, jag vill inte vara jämlik med alla dårar, analfabeter och andra spammande one-liner-mongon som befolkar de flesta forum här.

Heter det inte jämlika förresten?

Jaha?
2009-03-05, 21:40
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Håller med på det. Alla uttrycker vi oss olika, och det skall vi fortsätta göra. Det är i sak heller inte rätt att klanka ner på användare som har problem med språket, även om det ibland är rätt festligt och skapar lustiga förvecklingar.

Ni som anser er ha behov av hjälp med rättstavning och grammatik - studera det svenska språket och dess hörn på sidan om, så ni förbättrar era kunskaper istället för att förlita er på att ni alltid får hjälp. Lathet, om man drar det lite långt.
2009-03-05, 21:56
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Håller med på det. Alla uttrycker vi oss olika, och det skall vi fortsätta göra. Det är i sak heller inte rätt att klanka ner på användare som har problem med språket, även om det ibland är rätt festligt och skapar lustiga förvecklingar.

Ni som anser er ha behov av hjälp med rättstavning och grammatik - studera det svenska språket och dess hörn på sidan om, så ni förbättrar era kunskaper istället för att förlita er på att ni alltid får hjälp. Lathet, om man drar det lite långt.

Nu menar jag inte att det skall gynna random nyss inkommen invandrare som inte kan ett ord svenska, det ska hjälpa att förebygga små onödiga stavfel så folk och idioter som vissa uttrycer det ska slippa editera hela jävla tiden.

Men det märks att vissa enbart ser Flashback som något jävla Elitfolks, övermänskligt forum.

Moderator: Stäng tråden, för det vet jag att du kan, vem du än må vara. Ämnet är besvarat och slutdiskuterat.
Senast redigerad av Rostmannen 2009-03-05 kl. 21:58. Anledning: helvetes idiot skit
2009-03-05, 23:42
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
"Dyslektiker" på FB är det gott om, dock skulle jag gissa att max 5% av dessa verkligen har den diagnosen - resten är bara dåliga på att stava. Att lata sig genom skolan är ju inte bra och inte nåt som folk i allmänhet vill erkänna att de gjort. Då är det ju mkt enklare att slänga in att man är "dyslektiker" - för det är ju ett medicinskt tillstånd som inte andra kan klaga på...

För övrigt så kan ju dessa dyslektiker köra sina inlägg i nåt rättstavningsprogram (finns i t.ex Word m.fl) innan de postar om de är måna om att stavningen ska vara rätt.

OBSERVERA, det här är inget hån mot de som faktiskt ÄR dyslektiker - däremot en grov diss mot de som påstår sig vara det (fast de egentligen inte är det).

Jo du har ju en poäng.
2009-03-06, 01:08
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Tråden handlar om stavningskontroll inbyggd i FB, vilket TS har fått svar om. Övriga diskussioner om dyslektiker och val av webbläsare får ni ta i andra trådar.

Tråd låst

// Mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in