2009-03-10, 23:46
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag blir orolig när Göteborgsposten vill ha namnförslag. Kan tänka mig att göteborgarnas humor går på högvarv (haha) när de läser sånt och så kommer lite ordvisar och liknande in som förslag.
Kan man se namnförslagen någonstans?
Citera
2009-03-10, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rahja
På bekostnad av vadå?
Sverige är inget rikt land längre. Vi satsar ingenting på bostäder, skola, sjukvård, polis, försvar, infrastuktur osv. Speciellt infrastruktur. Jag har själv svårt att acceptera detta men om du nu ska jaga kostnader tycker jag du borde vrida huvudet åt något helt annat - den stora orsaken till de flesta av våra problem...
Citera
2009-03-11, 06:19
Medlem
slarvers avatar
Jag tycker detta är en kanon idé som bryter av lite mot allt som ska vara så politiskt korrekt, genomtänk, funktionellt och som gärna ska planeras och projekteras i 5år innan något blir av.

Jag tycker detta kan bidrar till en mysfaktor och pulshöjare, något som jag kan sakna i Sverige men kan känna utomlands.

I Sverige med all sin byråkrati så skall det krävas tillstånd, kontroll och godkännande hit och dit även om du bara skall göra något så litet som att öppna en korv-vagn.

Jag vill mer Järva projekt och spontanitet, egenskaper som uppskattas av en individ. Men först så måste vill väl vänta på nästa eller nätsnäst kommande generations politiker innan det ens finns ett tillstymmelse att tex bygga en skyskrapa över 200m i Sverige.
Senast redigerad av slarver 2009-03-11 kl. 07:08.
Citera
2009-03-11, 11:31
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Vad roligt att dom gör någonting, jävla tråkiga svennsons som inte vill att någonting händer

Det är väl bra att något händer, men ett jävla pariserhjul? hur originellt är det egentligen? men det är ju klassisk kommualpopulism att smälla upp något för att "sätta staden på kartan"; "Vi bygger en skyskrapa så kommer det turister" eller "vi gräver Sveriges djupaste grop så kommer folk och tittar".

Dock kommer hjulet inte att förfula stan, Det går inte att göra Gbg fualre än det är.
Citera
2009-03-11, 22:36
Medlem
farbror Svens avatar
Det låter jävligt göteborgskt. Varför fick de en opera förresten? .... Pärlor för svin.
Citera
2009-03-14, 13:23
Medlem
oskarjs avatar
Ingen orginalitet överhuvudtaget, apar efter London och hundratalet obskyra avhålor i Kina.

Får hoppas att pengarna spenderas (slösas) på något betydligt bättre än ett jävla hjul.

Dessutom sög London Eye kuk, 15 minuter av mitt liv som jag vill ha tillbaka. Var reklamerar man?
Citera
2009-03-14, 13:24
Medlem
Avsiktarens avatar
Jag tycker att man borde bygga en två kilometer hög byggnad i Göteborg.
Citera
2009-03-17, 22:13
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukisdjuret
Är väl som vilket legobygge som helst och dessutom lär det inte vara svenskar som bygger

Facket måste ju skaffa kollektivavtal och skulle någon välja att inte vara med så kommer SUF och snor delar. Så räkna med två år.
Citera
2009-03-17, 22:15
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskarj
...Dessutom sög London Eye kuk, 15 minuter av mitt liv som jag vill ha tillbaka. Var reklamerar man?

Äh, det var väl trevligt? Det enda irriterande var alla souvenirförsäljare i kön, ca 10 st.
Citera
2009-03-17, 23:06
Medlem
LikeAGloves avatar
Kommer bli ett trevligt inslag, lite som Navy Pier i Chicago
Citera
2009-03-18, 09:47
Medlem
Det skulle vara roligt med lite nytt här i staden, tyvärr råder det bunkermentalitet hos dom myndigheter som bestämmer sådant här.
Citera
2009-03-18, 13:05
Medlem
Hr.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rahja
På bekostnad av vadå?

På bekostnad av ingenting.
Det skall inte betalas av Göteborgs skattebetalare.
Det är ett bolag som har tänkt sig att placera hjulet i Göteborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in