2009-03-04, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Av praktiska skäl? Forum med samma plattform som FB Kan ändra namn på sina medlemmar, dom kan även ta bort användarnamn Utan att ta bort den skrivna posten.

Som sagt FB har mycket underliga regler och undanflykter.

Mm, undrar också varför namnbyte inte går för sig. Sporthoj.com som också är vbullentin går det att byta namn på...

Känns som att fb:s admins bara är lite slöa
2009-03-04, 23:21
Medlem
Targenors avatar
Citat:

Men finns det godtagbara skäl som en outning så borde man ha rätt att få byta användarnamn alternativt få ett nytt konto.

Ni på FB har jävligt egensinniga regler måste jag säga. Ni förespråkar anonymiteten men blir man outad så hjälper ni inte den utsatta ett dugg. Dålig stil.

Hur ska det funka att byta användarman för en som är "outad" ?
Det byts ju på hela forumet och det syns ju ändå rätt snabbt att det är x som bytt nick bland annat med tanke på att dom gamla posterna ligger kvar.
2009-03-04, 23:39
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Startgas
Mm, undrar också varför namnbyte inte går för sig. Sporthoj.com som också är vbullentin går det att byta namn på...

Hur svårt är det att komma ihåg att ettlägg som XX skrivit man vanligtvis diskuterar med får sina inlägg omdöpta till YY? Då vet ju man ju vem det är oavsett. Namnbyte på alla personens inlägg garanterar ju inget.
2009-03-05, 00:22
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Startgas

FB rullar fortfarande inte på en ren vb plattform länge. Att ni aldrig lär er.
Anledningen till att vi inte radera eller byter namn på användare är för att det förstör olika länkningar. Som vanligt rekommenderar jag att man tänker efter före man postar så slipper man sitta och lipa för att någon la ihop 1+1 och fattade vem du är. Knappast FBs fel.
2009-03-05, 00:29
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
FB rullar fortfarande inte på en ren vb plattform länge. Att ni aldrig lär er.
Anledningen till att vi inte radera eller byter namn på användare är för att det förstör olika länkningar. Som vanligt rekommenderar jag att man tänker efter före man postar så slipper man sitta och lipa för att någon la ihop 1+1 och fattade vem du är. Knappast FBs fel.

Bara undanflykter för att ni inte vill radera namnen, men det går bra att byta ut "medlem" mot "avstängd" eller "bannlyst".
2009-03-05, 00:34
Medlem
ischs avatar
Citat:
Bara undanflykter för att ni inte vill radera namnen, men det går bra att byta ut "medlem" mot "avstängd" eller "bannlyst".

Det gäller ju två helt olika poster. Nu är det inte jag som är varken admin eller tekniker på forumet men titeln medlem, avstängd, moderator etc bör bara en statusdel av namnprofilen medan själva namnet är en unik nyckel eller koppling. Sen spelar det egentligen ingen roll hur vida det är lätt eller svårt rent kodmässigt då admin har uttalat sig om att det inte aktuellt.
2009-03-05, 00:53
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Visst skulle man säkert rent tekniskt kunna ändra ett namn till "borttagen" eller nåt men du kan ju tänka dig hur det skulle se ut i förlängningen om alla som ville skulle få sina konton (eller namn snarare) raderade, det skulle i vissa trådar se ut som om samma person diskuterade med sig själv och man skulle inte ha en aning om vad som hörde ihop med vem.

Det faller på sin egen orimlighet!
2009-03-05, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Menar du att du på andra forum/sajter haft samma användarnamn? Om det stämmer - varför har du gjort så? Vill man vara helt anonym ser man ju till att inte kunna kopplas till en användare på en annan sajt. Samt inte avslöja saker om sig själv som man inte vill att fel personer ska läsa. Lite får man ju tänka själv också. Inte bara lägga över ansvaret på andra.
Alla gör misstag vännen. Jag hade aldrig tänkt på det tidigare förräns jag blev upptäckt.

Fortfarande så tycker jag att jag har rätt att få mitt konto raderat eller få ett namnbyte.
Det är helt enkelt ett garanti från Flashback som jag har rätt till. Det spelar egentligen ingen roll om jag själv outat mig eller någon annan gjort det. Enligt reglerna har jag rätt och garanti till anonymitet, regler är regler. Enklare än så kan det inte bli.
Annars får mina inlägg gärna behållas men då ska det stå (borttagen) vid namnet, precis som det är på diverse forum.
2009-03-05, 01:01
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proffsen
Alla gör misstag vännen. Jag hade aldrig tänkt på det tidigare förräns jag blev upptäckt.

Fortfarande så tycker jag att jag har rätt att få mitt konto raderat eller få ett namnbyte.
Det är helt enkelt ett garanti från Flashback som jag har rätt till. Det spelar egentligen ingen roll om jag själv outat mig eller någon annan gjort det. Enligt reglerna har jag rätt och garanti till anonymitet, regler är regler. Enklare än så kan det inte bli.
Annars får mina inlägg gärna behållas men då ska det stå (borttagen) vid namnet, precis som det är på diverse forum.

Du har knappast gått in i ett bindande avtal med flashback, så några rättigheter har du inte. Att du ens skapar detta ämne och drar till dig mer uppmärksamhet, istället för att pm:a en moderator eller admin, ser jag som ytterligare ett bevis på att du uppenbarligen inte är klyftig nog att värna om din anonymitet.
2009-03-05, 01:05
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Visst skulle man säkert rent tekniskt kunna ändra ett namn till "borttagen" eller nåt men du kan ju tänka dig hur det skulle se ut i förlängningen om alla som ville skulle få sina konton (eller namn snarare) raderade, det skulle i vissa trådar se ut som om samma person diskuterade med sig själv och man skulle inte ha en aning om vad som hörde ihop med vem.

Det faller på sin egen orimlighet!

Jag har hjärna nog att särskilja personers inlägg utan ett namn brevid vare sig det är en medlem eller avstängd. Eller har FB garderat sig att behålla namnen på avstängda så dom kan skämmas resten av sina liv.

FB bara Måste vara annorlunda och skilja sig från mängden trots FB ligger på en plattform som används av tusentals andra forum.

Nevermind, lås tråden, för det är FB bra på iallafall.
2009-03-05, 01:06
Medlem
chaoswithins avatar
Ett tips är att besöka swecan's forum så får du se med egna ögon hur illa det ser ut efter ett tag om man ska hålla på att radera användare.

(Swecan.org om jag inte missminner mig)
2009-03-05, 01:06
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proffsen

Jag ser det hela som att det är en garanti att FB inte kommer att outa dig för en annan medlem eller polisen. Inte att det är en garanti för att ingen annan kommer att outa dig. Det borde ju en utvecklingsstörd fatta.

Men vill du bli en FB-rättshaverist som många andra bittra unga män på FB så står dig valet fritt. Admin har sagt vad som gäller och i motsats till din mamma så böjer han sig inte för tjat. Det är hans forum och det är han som bestämmer. Så sitt du där och tjura eller så söker du dig vidare till ett annat forum. Dra det hela inför domstol kan du ju inte. Och admins dom är redan fastslagen sedan långt tillbaka. Eller tror du att du är den första som krävt att få byta namn när man själv försatt sig i en sits där man kan bli igenkänd och outad?
Senast redigerad av Pratbubblan 2009-03-05 kl. 01:08.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in