2009-03-04, 20:39
Medlem
Kan vara i fel forum eftersom detta inte riktigt har med matlagning..

Jag har börjat upptäcka de goda färdiga frallorna som finns i olika butiker, istället för att köpa massa godis.
Jag är mest för ostfrallor men då brukar det finnas något salladsblad och kanske en paprika-bit också.

Jag har hittat frallor på ICA, Konsum, Pressbyrån och Time.
Finns det några andra butiker som säljer färdiga frallor? Willys i Märsta verkar inte sälja det.
Man kan ju såklart köpa en vanlig fralla och fixa tillbehören hemma men jag tycker inte att det är lika "gott".

De som gjort dessa frallor jag än så länge hittat är Mikaels Livlina, Salladskungen och MO (reserverar mig för fel på den sista).

Mikaels Livlinas frallor som säljs på ICA i Upplands Väsby är goda medan Salladskungens frallor som säljs på Time i Alvesta var ännu godare.

Ge mig gärna tips på andra butiker och frallor. Ost är ett krav
Citera
2009-03-04, 20:44
Medlem
meepers avatar
Varenda kafé du kan hitta säljer väl ostmackor...
Citera
2009-03-04, 20:58
Medlem
osamabinpelles avatar
Fattar inte va de handlar om du har ju redan hittat massa ställen frallor finns väll överallt?
Citera
2009-03-04, 23:35
Medlem
klybans avatar
Tror det finns nått som heter bageri, finns lite här och var i städer och en del byar.
Där kanske du kan hitta, men jag är inte säker.
Citera
2025-02-21, 20:28
Dessa frallor ligger i ett fack i en hylla med en genomskinlig dörr av plast. Det är ohygieniskt. Varför kan man inte köpa dessa förpackade av behörig sanitär personal?
Citera
2025-02-21, 20:48
Medlem
EastClintfoods avatar
Aldrig att man skulle köpa såna ostfrallor av skit.

Gör eget! Så mycket godare.

Att du inte kan göra egna goda mackor, det är pinsamt!
Citera
2025-02-21, 20:58
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Aldrig att man skulle köpa såna ostfrallor av skit.

Gör eget! Så mycket godare.

Att du inte kan göra egna goda mackor, det är pinsamt!
Jag blev lurad av Kronérs 80 goda mackor som bara innehöll 79 mackor. En liten detalj kanske men det drar ner prestationen.

Men varför säljs frallorna styckvis i behållare som alla kan nysa på? Lägg dom i en plastpåse!
Citera
2025-02-21, 21:11
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
Lägg dom i en papperspåse! Det viktiga är att dom hålls åtskilda från osanitära kunder.

Håller med om, sett folk ta i allt möjliga saker och klämma i med sina smutsiga händer.
Citera
2025-02-21, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aik_putte
Kan vara i fel forum eftersom detta inte riktigt har med matlagning..

Jag har börjat upptäcka de goda färdiga frallorna som finns i olika butiker, istället för att köpa massa godis.
Jag är mest för ostfrallor men då brukar det finnas något salladsblad och kanske en paprika-bit också.

Jag har hittat frallor på ICA, Konsum, Pressbyrån och Time.
Finns det några andra butiker som säljer färdiga frallor? Willys i Märsta verkar inte sälja det.
Man kan ju såklart köpa en vanlig fralla och fixa tillbehören hemma men jag tycker inte att det är lika "gott".

De som gjort dessa frallor jag än så länge hittat är Mikaels Livlina, Salladskungen och MO (reserverar mig för fel på den sista).

Mikaels Livlinas frallor som säljs på ICA i Upplands Väsby är goda medan Salladskungens frallor som säljs på Time i Alvesta var ännu godare.

Ge mig gärna tips på andra butiker och frallor. Ost är ett krav

Willys är överlag dåliga på färsk färdigmat, tex frallor baguetter och liknande medan flera andra kedjor har egna bagerier och kök som lagar mat från scratch och har eget café/lunchrestaurang alternativt matbar.

I övrigt hittar du frallor med bl.a. ost på nära nog hos alla caféer sedan urminnes tider. T.o.m. Biltema har många ggr helt ok frallor.

Satsa på butiker som har ett eget bageri eller lokala café med eget bageri. I min mening alltid bättre än inköpta färdiga frallor och baguetter som man hittar på bensinmackar, Willys osv.
Citera
2025-02-22, 07:00
Moderator
manamanahs avatar
Matlagning och metoder --> Bakning, matbröd och kakor
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem