2009-03-04, 18:31
Bannlyst
Det behövs en ny avdelning här på Flashback. Jag tänker på ett simpelt underforum där man kan diskutera på engelska. Tänk er som Övrigt fast detta nya är isåfall upplåtet för alla slags diskussioner sålänge man har lust att skriva på engelska.

Vet att det startades ett engelskt systerforum (ett HELT NYTT forum) för något år sedan - har ingen aning om det finns kvar - men detta hade ju nackdelen att alla var tvungna att nyregistrera sig. Det jag efterlyser nu är alltså att vi skapar ett underforum till vanliga Flashback. Även om systerforumet finns kvar, kan väl en engelsk avdelning finnas som komplement..?
Citera
2009-03-04, 18:33
Medlem
Vilka skall diskutera där?

Den otroliga stormen av engelsktalande användare som FB utsätts för?
Alla svenskar som vill hävda sin engelska språkfärdighet och försöka visa sig bättre än andra på engelska?
Citera
2009-03-04, 18:35
Medlem
b0gfettos avatar
Hade det funnits intresse så hade väl den engelska versionen av forumet fortfarande existerat. Det försvann för 1-2 månader sen.
Citera
2009-03-04, 18:46
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig

Alla svenskar som vill hävda sin engelska språkfärdighet och försöka visa sig bättre än andra på engelska?

Blir väl främst de då. Nog för att jag hade trivts, men det låter ju lite överflödigt. Dessutom, vad ska diskuteras där? Vill du ha en tråd om dödsknark i Droger och en likadan fast på engelska i den engelska delen?
Citera
2009-03-04, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig

Det lutar väl isåfall åt "Alla svenskar som vill hävda sin engelska språkfärdighet och försöka visa sig bättre än andra på engelska". För att vara seriös, jag hade gärna diskuterat på engelska för att träna mig.
Orkarn hann visst före..

Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Hade det funnits intresse så hade väl den engelska versionen av forumet fortfarande existerat. Det försvann för 1-2 månader sen.
Den stora skillnaden är väl att man var tvungen att registrera sig ytterligare en gång för att nå det forumet.

Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Nog för att jag hade trivts, men det låter ju lite överflödigt. Dessutom, vad ska diskuteras där? Vill du ha en tråd om dödsknark i Droger och en likadan fast på engelska i den engelska delen?
Håller med dig... Fast något bra upplägg ska nog kunna ordnas!
Senast redigerad av dr myller 2009-03-04 kl. 18:50.
Citera
2009-03-04, 19:09
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto

Det fanns säkert intresse för English Edition, men FB behövde väl servern till Travelforum?
Citera
2009-03-04, 19:21
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Det fanns säkert intresse för English Edition, men FB behövde väl servern till Travelforum?

Jaha, det hade jag ingen aning om kan varken svara ja eller nej på.

TS: Du får ju skriva på engelska i forumet så varför inte skapa en användare som enbart skriver på engelska? Du lär ju få svar tillbaka på engelska isf. Ett alternativ iaf... Lägg till i signaturen att du är svensk men vill öva på engelskan och att folk får rätta dig. Det kanske blir för rörigt iofs om folk ska börja diskutera ditt språk i en tråd om hur man steker salta pinnar... *Försöker komma på alternativa lösningar*
Senast redigerad av b0gfetto 2009-03-04 kl. 19:24.
Citera
2009-03-04, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Så det ligger alltså nere just nu? Skulle någon kunna påminna mig, vilken domän hade det...
Citera
2009-03-04, 20:55
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr myller
Så det ligger alltså nere just nu? Skulle någon kunna påminna mig, vilken domän hade det...
Det engelska forumet lades ned kring årsskiftet p.g.a. den låga aktiviteten. Om du däremot menar Travelforum så är adressen Travelforum.se.
Citera
2009-03-04, 21:05
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:

http://www.flashback.org/
Citera
2009-03-04, 22:27
Medlem
Käg Malaxs avatar
Citat:
Det lutar väl isåfall åt "Alla svenskar som vill hävda sin engelska språkfärdighet och försöka visa sig bättre än andra på engelska". För att vara seriös, jag hade gärna diskuterat på engelska för att träna mig.
Varför inte leta upp ett amerikanskt eller brittiskt forum att skriva på parallellt med FB om du vill träna din engelska? Det verkar dödfött att diskutera med andra som inte behärskar språket.
Citera
2009-03-05, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Käg Malax
Varför inte leta upp ett amerikanskt eller brittiskt forum att skriva på parallellt med FB om du vill träna din engelska? Det verkar dödfött att diskutera med andra som inte behärskar språket.
Du har inga tips på rent allmäna forum? När det gäller inriktade forum ska jag nog kunna hitta genom att googla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in