• 7
  • 8
2023-10-01, 04:47
Lisa Magnusson är nog bara 1.50-1.56 meter lång
Citera
2023-12-28, 15:00
Medlem
I dagarna har Lisa Magnusson slagit till igen. Hon verkar ha det svårt att hitta ngt att klaga på och ondgör sig därför, i en DN-ledare, över vad Yoko Ono och John Lennon gjorde i början av 70-talet. Yoko och John skulle gifta sig och visste att detta skulle dra till sig uppmärksamhet från pressen och passade på att göra en "Bed-In" dvs en strejk att parkera sig en vecka i en säng. Motsvarigheten till en sittstrejk kan man säga. Syftet var att protestera mot Vietnamkriget.

50 år efter detta väljer alltså LM att spy galla över detta och hånar paret för sin protest. Nåväl, man kan ha olika synpunkter om detta, men varför detta nu? Finns det inget annat som händer idag som man kan gnälla över? Vad har LM själv gjort för freden?

/ B

PS. Diskussionen om hennes utseende och behag tycker jag inte behöver föras, det räcker gott med att hon är en mindre bra journalist. Hur har hon kommit så långt? Räcker det med att vara en ung arg feminist för att de stora tidningarna ska falla pladask?
Senast redigerad av Bill50x 2023-12-28 kl. 15:02.
Citera
2023-12-29, 22:01
Hon ger sig på John Lennon och Yoko Ono idag. Och deras engagemang för fred på jorden. Allt engagemang är bra. Kallar deras låt Happy Xmas för vedervärdig. Den är inte vedervärdig utan en bra låt och dessutom sjunger John Lennon väldigt bra på den låten
Citera
2023-12-30, 18:21
Medlem
Att låten skulle vara "vedervärdig" är jag tveksam till.
Det finns värre låtar av både Beatles och Lennon solo.
Jag har alltid haft väldigt svårt för Beatles och Lennons musik och det är till stor del för att man alltid fick höra skolkören och vissa enstaka elever sjunga en massa hemska versioner av dom där låtarna på skolavslutningar när man var yngre.

Personen som sköt Lennon tyckte att han var en hycklare och han hade väl iaf delvis rätt även om han ju även hade ett helt idiotiskt psykopat-motiv till mordet också.
Senast redigerad av GoneForever 2023-12-30 kl. 18:24.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in