Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Och att folk inte fattar förvånar mig inte folk vill gärna inte fatta när de inte är drabbad själva. Har med empati att göra.
Att skriva är som att komponera musik vissa är bra på det vissa inte. Och långt ifrån alla kan bli riktigt bra. Men alla kan bli så bra så att dom blir förståda om dom får chansen och inte blir sparkad på så fort de gör fel.
Det är väl ingen som sagt att man inte får vara med och leka om man inte kan stava rätt? Det som påpekas är att det är svårt som tusan att läsa det som skrivits när det är särskrivet, men inte att man för den skull behöver lägga av helt.
När man läst en halva mening med särskrivna ord så fattar man inte vad det är man läst, utan måste läsa om den igen, lite nogrannare. Och vad ser man då? Jo, fanstyget har särskrivet ett ord, ibland två, vilket gjort att jag inte direkt förstått vad som skrivits. Om det bara hade hänt ibland så hade det inte varit så jobbigt, men när man måste läsa varje mening flera gånger och försöka lista ut vad skribenten vill ha sagt, det är då man blir förbannad.
Och det är ju inte bara mig som läsare det går ut över. De som ideligen skriver fel, tolkar man i slutändan som mindre seriösa och mindre intelligenta. (Det har diskuterats förut) Så det går alltså ut över särskrivaren själv till slut.
(Jag ska inte kommentera hur många särskrivningar du har i dina inlägg, då du redan påpekat att du är dyslektiker