Här kommer en grann bump. Fortfarande ingen som hittat något angående dessa himmelska matkreationer? Jag åt mig proppmätt på dessa mellan 1998 och 2002, ungefär. Det var det absolut bästa som fanns när de dök upp på menyn, helt seriöst en av de större smakupplevelserna man tagit del av. Man blir bestört av att höra hur de verkar utgått ur de kommunala skolornas sortiment och försvunnit så spårlöst. Dagens ungdom vet ej vad de går miste om.
Har någon av er varit i kontakt med de som jobbade i skolköken? En mossig rektor lär knappast bry sig ett uns om piroger medan en och annan gullig mattant kanske kan dra sig till minnes om vad de serverade.
Tio år har passerat sedan jag var aktiv i den här tråden senast, men jag tänker fortfarande på piroger.
Gorbys har relativt nyligen lanserat en Margherita-variant på deras pirog och den är faktiskt inte tokig. Det är absolut inte den pizzapirog i panzerotti-stil man åt på 1990-talet, men det finns ett SLÄKTSKAP i smaken och det är alltid något.
Hur gick det för TS, fick du någonsin tag i en pirog?
Tio år har passerat sedan jag var aktiv i den här tråden senast, men jag tänker fortfarande på piroger.
Gorbys har relativt nyligen lanserat en Margherita-variant på deras pirog och den är faktiskt inte tokig. Det är absolut inte den pizzapirog i panzerotti-stil man åt på 1990-talet, men det finns ett SLÄKTSKAP i smaken och det är alltid något.
Hur gick det för TS, fick du någonsin tag i en pirog?
Tror det har iaf funnits via grandiosa en gång i tiden.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!