2009-10-20, 23:35
Medlem
Naturligtvis är det en blåsning men jag undrar varför internetgiro skulle vara säkert?
Citera
2009-10-20, 23:37
Medlem
Tylkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olspar11
Naturligtvis är det en blåsning men jag undrar varför internetgiro skulle vara säkert?

http://www.internetgirot.se/betala ?

http://www.internetgirot.se/betala?chk=n&errand_type=2#fritidsboende
Senast redigerad av Tylke 2009-10-20 kl. 23:40.
Citera
2009-10-20, 23:45
Medlem
J-ssons avatar
Det går ju också att fråga efter adressen till bostaden och verkligen kolla upp saken, om du nu inte nappar på mitt förra förslag. Och du kan även ställa frågan varifrån hon mailar, och varför ipn leder någon helt annanstans (ifall hon säger London)..

Hur mycket vet du om hennes namn? Då kan du ju också kolla upp saker den vägen vägen genom hyresvärden/brf-föreningen, etc...

Och gå inte på ord som; det här är sista chansen, jag har kontaktats av flera intresserade nu, osv osv.
Citera
2009-10-20, 23:48
Medlem
Tratts avatar
Pratar personen svenska eftersom det är en svenskbostad och kolla om du kan prata i telefon med henne.
Citera
2009-10-20, 23:50
Medlem
Tylkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Det går ju också att fråga efter adressen till bostaden och verkligen kolla upp saken, om du nu inte nappar på mitt förra förslag. Och du kan även ställa frågan varifrån hon mailar, och varför ipn leder någon helt annanstans (ifall hon säger London)..

Hur mycket vet du om hennes namn? Då kan du ju också kolla upp saker den vägen vägen genom hyresvärden/brf-föreningen, etc...

Och gå inte på ord som; det här är sista chansen, jag har kontaktats av flera intresserade nu, osv osv.

Jag har addressen till lägenheten och hennes namn. Var kan jag då dubbelkolla någonstans om hon äger lägenheten?
Citera
2009-10-20, 23:51
Medlem
Jaha du, på så sätt. En liknande funktion som paypal har. Vill du inte släppa lägenheten får du först göra dig 100% säker på att kvinnan verkligen disponerar lägenheten i fråga innan du går vidare.
Citera
2009-10-20, 23:53
Medlem
Åk dit, står kvinnans namn på dörren? Knacka på och se om någon öppnar?
Citera
2009-10-20, 23:54
Medlem
Tylkes avatar
Citat:
Åk dit står kvinnans namn på dörren? Knacka på och se om någon öppnar?

Bor ett ex antal mil därifrån, rättare sagt ungefär 50 mil.
Citera
2009-10-21, 00:00
Medlem
Okej, du känner ingen i närheten? Om du söker på hennes namn och adressen på eniro, vad får du fram då?
Citera
2009-10-21, 00:00
Medlem
Tylkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SUPERHITLER
Men ge dig nu. Varför i hela friden skulle du behöva pengarna till henne innan du ens har bestämt dig för om du vill ha lägenheten. TÄNK lite. Livet är obarmhärtigt mot folk som inte TÄNKER.

Om du nu ändå ska ge bort pengarna, gör det till något välgörande ändamål istället för till en sunkig scammer.

Snällla LÄS! Tanken är inte att ge henne förskott utan att låsa pengarna på t ex internetgiro (länkar ovanför) som jag försökt förklara 3-4 ggr nu. Är fan inte så jävla dum så jag skickar över 6000 till någon och hoppas på nycklar... Ursäkta aggresiviten men dum förklara mig inte för något jag inte tänkt göra...
Citera
2009-10-21, 00:06
Medlem
J-ssons avatar
Tanken från min sida var att kolla upp om det är hyreslägenhet eller bostadsrätt. Är det hyresrätt är det hyresvärden (Stena, Wallenstam, eller vad det nu kan vara för något) som vet, är det bostadsrätt är det bostadsrättsföreningen..
Citera
2009-10-21, 00:07
Medlem
Tylkes avatar
Citat:
Okej, du känner ingen i närheten? Om du söker på hennes namn och adressen på eniro, vad får du fram då?

Eniro hade jag glömt totalt att kolla. "Överraskande" så fanns hon inte där... Sannorligheten att hon bara inte råkar stå med är för mig allt allt för liten.

Detta verkar vara båg ja. Ska bara korsfärsta henne lite med frågor om ip etc.

Tack för hjälpen alla, lägenhets letande fortsätter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in