2011-08-20, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Låter som att nån vill sno din identitet.

Hahaha, näää, sluta nu, jag är helnojjig som person och tror alltid att skräckfilmshistorier ska bli min verklighet, du får inte sätta sånt i mitt lilla neurohuvud
Citera
2011-08-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henricus
Det är enormt vanligt med bedrägerier där det "hyrs ut" lägenheter som inte existerar, eller som inte har någonting med uthyraren att göra...

Se för f-n till att du inte betalar någonting i förskott utan att kunna verifiera på riktigt...

Jag hade självklart inte betalat i förskott. Men grejjen är att han säger att jag kan betala när jag fått nycklarna, är inte det konstigt? Att han inte vill ha cashen först? Allt han vill ha är en bild på mitt pass!
Citera
2011-08-20, 22:52
Medlem
VVeeDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleE
Jag hade självklart inte betalat i förskott. Men grejjen är att han säger att jag kan betala när jag fått nycklarna, är inte det konstigt? Att han inte vill ha cashen först? Allt han vill ha är en bild på mitt pass!
Fråga efter adressen och kolla vem som bor där.
Citera
2011-08-20, 22:53
Medlem
Citat:

Jo. Det kan jag väl hålla med dig om. Men om vi då istället ponerar att han faktiskt är seriös, och förstår att du inte gärna vill betala i förskott - då du får ta risken, så låter det ju som en någorlunda hyfsad försäkring för honom att först se dig och sedan få ditt pass i pappersformat med post/fax... Även om han då fortfarande står en större risk...

Men, att göra affärer elektroniskt och på distans innehåller ju hela tiden problemområden...
Citera
2011-08-20, 23:01
Medlem
Men, att göra affärer elektroniskt och på distans innehåller ju hela tiden problemområden...[/quote]

Ja visst, det är surt att man inte bara kan lita på folk, men det är som du säger affärer elektroniskt är kanske inte det mest problemfria!
Citera
Medlem
Citat:
Är han identitetstjuv så är ju de förklaringen. På passet finns allt man behöver för att stjäla någons identitet.
Citera
Medlem
Citat:
Nåt skumt är det väl ändå?

Ja, du håller på att bli scammad. Snart begär han en deposition - du kommer gå till western union och betala den - sen kommer du aldrig få några nycklar - tough luck biatch du har precis blivit ägd.
Citera
2011-08-20, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Ja, du håller på att bli scammad. Snart begär han en deposition - du kommer gå till western union och betala den - sen kommer du aldrig få några nycklar - tough luck biatch du har precis blivit ägd.

Hahaha, jaja, hold it ett slag nu va, inte blivit ägd än! So far har vi bara skypat och jag får väl helt enkelt be honom leta efter någon ny intressant!
Citera
2011-08-20, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Är han identitetstjuv så är ju de förklaringen. På passet finns allt man behöver för att stjäla någons identitet.

Så är det kanske, som sagt jag har noll koll på vad folk kan hitta på med ens pass och uppgifter som finns där!
Citera
2011-08-20, 23:12
Medlem
Softis...s avatar
Det är en scam.

Läs i denna tråd så förstår du upplägget:
Andrahandsscam? [samlingstråd för lägenhetsbedrägerier/scams]
https://www.flashback.org/t862865p16

Kopian på ditt pass vill han ha för att kunna skicka till andra personer i Sverige för att få det att se ut som att han är en svensk. Det kommer alltså att se ut som att det är du som lurar folk...
Senast redigerad av Softis... 2011-08-20 kl. 23:16.
Citera
2011-08-20, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Det är en scam.

Kopian på ditt pass vill han ha för att kunna skicka till andra personer i Sverige för att få det att se ut som att han är en svensk. Det kommer alltså att se ut som att det är du som lurar folk...

Precis dom är luriga de där blattarna.

Hoppa av dealen TS. Annars är det dig polisen knackar på hos om ett tag!
Citera
2011-08-20, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Det är en scam.

I see!

OT; bör jag anmäla annonsen eller är det olönt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in