2010-11-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vixx
För det första får man ju bara hyra ut i andra hand 6 månader i taget om jag inte minns fel
Du minns fel
Citera
2010-11-24, 18:08
Medlem
vixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Du minns fel
Ett år, I stand corrected
Citera
2010-11-24, 18:32
Moderator
rotadents avatar
Sammanfogade ett par trådar om bedrägerier.

//Mod
Citera
2010-11-24, 20:15
Medlem
Men alltså..Den där Gustav Collin, har står ju skriven på Norrmälarstrand 56? Är det så smart att stå skriven på den adressen man "hyr ut" ifall man försöker lura någon?
Citera
2010-11-24, 20:17
Medlem
Till Polpottan!

Jag har också fått det mailet av "Gustav Collin" idag och vi har haft kontakt i flera vändande mail. Jag var extremt skeptisk och har nu fått det bekräftat.....

Har du fått hans standardmail på andra annonser du svarat på??

Han ska ringa mig i morgon/senast fredag, ska bli intressant att se vilket nummer han ringer ifrån då.....

Här är det det mailet som följde efter det första:

Hej igen..

Va bra nu kan jag gå vidare till nästa steg, som du förstår och som ja nämde i tidigare mejl så är efterfrågan helt sanslös skickade iväg svar till 40 personer och alla har precis som du
varit positiva till dom villkoren ja haft (vilket är jätte bra på ett sett, men lämnar även mig i en svår sist där jag inte kan ha 40 st på en visning ) tiden räcker tyvärr inte till.
Därför har jag beslutat att det får bli först till kvarn dvs jag får gå lite på magkänsla (orättvist? ja visst kan det vara så men det kan inte alltid vara rättvist speciellt inte när alla har precis samma mål tyvärr)

Nu blir det såhär att jag kommer skicka iväg detta mejl till er som svarade först 20 st och min lösning är som sådan, Du får gärna komma på en visning måndagen den 6e dec kl 18.00
kommer att bedömma efter person och inte baserat på vad du har för referenser etc.

Ett annat förslag som ja blivit rekomenderad är att om du redan nu bestämt dig för att du skall ha lägenheten och inte behöver vara på en visning den 6e så vore det passande med just en handpenning som jag tänkte kunde vara en månads dep dvs 7400kr dom pengarna får du självfallet tillbaka vid utflytt (och lägenheten är i precis samma skick som när du fick den) den gäller då som garanti på att du dyker upp vid avtalad tid.

Jag kan alltså redan nu skriva kontrakt via postgång där kontraktet ifylles gemensamt via telefon med tanke på den tidsbrist osv så är detta en del lösningar på det hela.

jag är inte inne på min mejl så ofta och svarar därför när ja hinner och det hoppas jag du har förståelse för, kan inte garantera att lägenheten finns kvar till den 6/12 och kan heller inte garantera att det blir just du som får lägenheten för skulle det dyka upp någon som redan nu är villig att betala en dep och köra på snabba ryck så blir det den/dom som har förtur!

Hoppas du fick ett svar på hur det kommer se ut och jag ser fram i mot ditt svar och hoppas att vi ses måndagen den 6/12 2010 kl 18.00

Mvh
Gustav Collin
Norr Mälarstrand 56
11220 Stockholm
Citera
2010-11-24, 20:26
Medlem
Var har du hittat det? Jag har sökt och inte hittat nånting på honom och var han är skriven....
Citera
2010-11-24, 20:28
Medlem
Ok, hitta nu. Fick ingen träff på han på Eniro förut.....
Citera
2010-11-25, 21:02
Medlem
Fy vad dåligt att påstå att detta är en scam ni får ju ta reda på fakta innan ni lägger upp nånting sådant och smutskastar personen i fråga, gustav bor på adressen och du hittar honom på hitta.se samt eniro.se ingen scam och väldigt synd att folk smutskastar andra säkerligen för att du ej fått hyra hans bostad bort med sånt här!!!
Citera
2010-11-26, 00:14
Medlem
Jag ringde upp fanskapet. Att döma av hans ickesvenska brytning heter han inte Gustav Collin. Jag frågade om vad han hette, och han uppgav Gustav Collin, jag frågade också om han hade en annons på blocket vilket han också bekräftade. Sedan frågade jag hur det kom sig att det mailsvaret jag fick såg på pricken ut som tidigare lägenheter jag sökt varpå han lade på luren direkt. Misstänkt beteende är en underdrift.

Den lägenheten jag sökte tidigare låg på krukmakargatan.

@myris78. Exakt det svaret har jag också fått, även på krukmakargatan-annonsen. Mitt tips är att hoppa detta.
Citera
2010-11-26, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polpottan
Jag ringde upp fanskapet. Att döma av hans ickesvenska brytning heter han inte Gustav Collin. Jag frågade om vad han hette, och han uppgav Gustav Collin, jag frågade också om han hade en annons på blocket vilket han också bekräftade. Sedan frågade jag hur det kom sig att det mailsvaret jag fick såg på pricken ut som tidigare lägenheter jag sökt varpå han lade på luren direkt. Misstänkt beteende är en underdrift.

Den lägenheten jag sökte tidigare låg på krukmakargatan.

@myris78. Exakt det svaret har jag också fått, även på krukmakargatan-annonsen. Mitt tips är att hoppa detta.

Jaså du, men hörru du så du påstår alltså att han inte bor eller äger lägenheten bara för att han la på eller? du tänkte inte på att han la på just för att du sökte upp honom och ringde honom utan att ha fått telefon numret av honom personligen?
jag till skillnad från dig har faktiskt kollat upp den stackars killen som tyvärr pga såna som dig fått sitt namn uthängt och allting obs ALLTING stämde jag har även talat med hans bostadsrättsförening och dom bekräftar alla hans uppgifter osv jag fick tyvärr inte hyra lägenheten pga att han lovat bort den till någon annan som hunnit före MEN det dör jag inte av rätt skall vara rätt och i detta fall har du faktiskt haft fel live with it och så tar du reda på fakta i framtiden!!!
Citera
2010-11-26, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrcoolbabito
Jaså du, men hörru du så du påstår alltså att han inte bor eller äger lägenheten bara för att han la på eller? du tänkte inte på att han la på just för att du sökte upp honom och ringde honom utan att ha fått telefon numret av honom personligen?
jag till skillnad från dig har faktiskt kollat upp den stackars killen som tyvärr pga såna som dig fått sitt namn uthängt och allting obs ALLTING stämde jag har även talat med hans bostadsrättsförening och dom bekräftar alla hans uppgifter osv jag fick tyvärr inte hyra lägenheten pga att han lovat bort den till någon annan som hunnit före MEN det dör jag inte av rätt skall vara rätt och i detta fall har du faktiskt haft fel live with it och så tar du reda på fakta i framtiden!!!

Jag orkar egentligen inte svara på dina absurda inlägg. Men jag gör ett undantag.
1. Jag har en känsla av att du snackar en massa skit. Jag tror inte på att du har kollat med hans förening. Om du har det kan du pm:a någon i styrelsens telenummer, så kan jag kolla det själv.

2. Oavsett vad du säger, varför har jag, myris78 och en annan kompis till mig fått EXAKT likadana mail på flera olika lägenheter? Svara på det tack.
Citera
2010-11-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polpottan
Jag orkar egentligen inte svara på dina absurda inlägg. Men jag gör ett undantag.
1. Jag har en känsla av att du snackar en massa skit. Jag tror inte på att du har kollat med hans förening. Om du har det kan du pm:a någon i styrelsens telenummer, så kan jag kolla det själv.

2. Oavsett vad du säger, varför har jag, myris78 och en annan kompis till mig fått EXAKT likadana mail på flera olika lägenheter? Svara på det tack.

du är ju patetisk en tragisk människa som dig borde inte få skriva i sidor som denna!!
ta reda på numret på egen hand detektiv polpotten, du kommer nog lära dig ett och annat på vägen ditt!

dessutom är det tydligen bara du som fått ett sådant mejl från flera st myris har inte sagt något sådant utan hon säger ju bara att hon fått ett sånt svar av endast gustav collin!!

sluta citera för du har fel och skämmer bara ut dig ännu mer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in