2003-09-26, 10:32
Bannlyst
Det är inte länge tillåtet att göra inlägg av typen "Säljer det och det, skicka PM". Det finns massor med sätt runt det. Ett exempel: gör ett inlägg av typen "Om du är intereserad av [nånting] skicka mig ett PM så kan vi ha en privat diskussion gällande handel/försäljning av [nånting]" Det kan inte tas bort då det inte rör sig om droghandel utan en diskussion om det. Använd fantasin, lek lite med orden, du kan också skriva: "Om du är intereserad av [nånting] kan vi ha en diskussion gällande handel/försäljning av [nånting]"...

Vad är strukturformeln för GHB? Är GHB farligt? <- Nu handlar mitt inlägg om Övriga Droger
Citera
2003-09-26, 11:28
Medlem
kezoos avatar
Öh, kan vi inte bara respektera att handel överhuvudtaget inte är önskvärt här. Eller måste man bryta imot varenda lag som går bara för att man kan? Väx upp lite eller bli bannade... Såna är reglerna här, och dem kommer ni inte undan...
Citera
2003-09-26, 11:37
Medlem
böj reglerna ni o snacka om försäljning om droger via PM men jag hoppas en e snut o tar säljarn/köparn för om man inte kan få tag i droger där man bor genom nån så ska man inte försöka göra det genom ett forum liksom på internet för hur smart e man då??. döhhh.
Citera
2003-09-26, 11:59
Bannlyst
Re: Subject

Jag håller med er. Jag vill bara presentera olika möjligheter. Jag tycker absolut inte att man bör ägna sig åt försäljning av droger på forumet, men jag vill också dela med mig möjligheten att gå runt ett visst förbud. Det är knappast olagligt eller omoraliskt, det senare skiter jag dock fullständigt i. Och eftersom kriteriet för att posta under "Övriga Droger" måste uppfyllas tog jag med 2 st frågor ang. GHB. Jag har uppfyllt alla kriterier och inte brytit mot någon av forumets förbud/regler.

kezoo sa: Väx upp lite eller bli bannade... Såna är reglerna här, och dem kommer ni inte undan...

Jag gjorde detta just p.g.a folk som agerar som kezoo: "Acceptera eller bli bannade". Sånt skit leder ingenvart, jag kan fortfarande skada dina intressen utan att jag bryter mot några av dina regler. Så visa vänlighet istället för att hota folk med ban så garanterar jag dig att folk kommer att följa regler, och glöm ALDRIG att jag är smartare än dig.

Liknande experiment har gjorts på ett av de rikare områden i Stockholm. Jag och några polare fick inte gena över en golfbana för några golfare (som INTE spleade just då). Visst, det är er golfbana sa vi och gick runt. Nästa dag kom vi ca 15 pers med bandspelare och en drös av CD-skivor med arabisk pop-musik som vi spelade i flera timmar från ett berg i närheten - helt lagligt. De kunde ha låtit oss gå över tycker jag, eller i alla fall gett en bra motiv till varför vi inte kan gå över annat än "stick".
Citera
2003-09-26, 12:16
Medlem
kezoos avatar
Jag menade att man kan välja att hänga här på fb eller inte, om man väljer att hänga här då kan man lika gärna följa reglerna. Men vissa andra saker som att man föds in i samhället och därigenom inte har valt det så är det klart att alla regler inte passar en själv och ens behov.

Så antingen letar ni upp ett annat forum där försäljning är lagligt, eller så frågar ni vilken pundare som hellst ute på stan. Men ge fan i och bryt och försöka komma runt reglerna som är satta här bara för ni inte orkar gå ut utanför huset.
Citera
2003-09-26, 12:27
Medlem
kezoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Librium
kezoo sa: Väx upp lite eller bli bannade... Såna är reglerna här, och dem kommer ni inte undan...

Jag gjorde detta just p.g.a folk som agerar som kezoo: "Acceptera eller bli bannade". Sånt skit leder ingenvart, jag kan fortfarande skada dina intressen utan att jag bryter mot några av dina regler. Så visa vänlighet istället för att hota folk med ban så garanterar jag dig att folk kommer att följa regler, och glöm ALDRIG att jag är smartare än dig.

Eftersom du är så mkt smartare än mig så tycker jag faktiskt inte att det är nödvändigt att förklara vad jag menade med det du hade citerat. Men nu värkar det som det behövs endå (?)...

Varför stäva för att bryta regler hela tiden när ni har valt att vara här? Det anser jag vara väldigt lågt, och någon borde växa upp lite. Dom har satt regler här emot försäljning bara för att slippa kritik och nerstägning av forumet, men det värkar vara så att ni inte förstår det riktigt. Men lugn, det kommer så småningom när man växer upp lite...
Citera
2003-09-26, 13:28
Medlem
Deleriums avatar
Haha, klockrent!
Helt rätt!
Finns inget värre än dessa inskränta översittar- golf-fjantar.

Citat:
Liknande experiment har gjorts på ett av de rikare områden i Stockholm. Jag och några polare fick inte gena över en golfbana för några golfare (som INTE spleade just då). Visst, det är er golfbana sa vi och gick runt. Nästa dag kom vi ca 15 pers med bandspelare och en drös av CD-skivor med arabisk pop-musik som vi spelade i flera timmar från ett berg i närheten - helt lagligt. De kunde ha låtit oss gå över tycker jag, eller i alla fall gett en bra motiv till varför vi inte kan gå över annat än "stick".
Citera
2003-09-26, 18:26
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Vad är strukturformeln för GHB? Är GHB farligt? <- Nu handlar mitt inlägg om Övriga Droger

C4H8NaO3. ja ghb är farligt. påverkar andningsapparaten.
Citera
2003-09-28, 12:41
Administrator
admins avatar
Citat:
Det är inte länge tillåtet att göra inlägg av typen "Säljer det och det, skicka PM". Det finns massor med sätt runt det. Ett exempel: gör ett inlägg av typen "Om du är intereserad av [nånting] skicka mig ett PM så kan vi ha en privat diskussion gällande handel/försäljning av [nånting]" Det kan inte tas bort då det inte rör sig om droghandel utan en diskussion om det. Använd fantasin, lek lite med orden, du kan också skriva: "Om du är intereserad av [nånting] kan vi ha en diskussion gällande handel/försäljning av [nånting]"...

Hej du Librium. Att posta inlägg som "om du är intresserad av amfetamin så skicka mig ett PM, så kan vi ju ha en privat diskussion" betyder att ditt konto raderas omgående. Så det tycker jag nog inte du ska rekommendera någon att göra. Försäljning är inte OK, oavsett man skriver det rakt ut eller "försöker" dölja det genom att kringå regelverket.

admin
Citera
2003-09-28, 15:03
Medlem
nxstys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
C4H8NaO3. ja ghb är farligt. påverkar andningsapparaten.

Inte om man doserar det rätt. Precis som med alkohol och många andra droger.
Citera
2003-09-29, 15:16
Awaiting Email Confirmation
Problem.

Hejsan..
Jag har ett sådant problem.
Jag har försökt få sålt lite salvia-divinorum sticklingar på en del andra forum (tex swecans), men inläggen tas alltid bort innan de når fram till köparen. Men oftast hinner ändå en köpare läsa det. Men det är tråkigt att det inte ens finns ett forum där man kan sälja lagliga preparat, alltså inte narkotika, här på flashback.

Jag vet att intresset för dessa sticklingar är mycket stort bland många och jag retar mig på att jag inte kan nå ut till den gruppen.

Jag vill inte starta upp ett företag igen, dels för att jag inte alltid har sticklingar som är tillräckligt rotade i lager och dels för att skatterna är för höga.
Då säljer jag hellre någon stickling i månaden via annonser, men att annonsera på odla.nu och ta 300:-/stickling (då följer även lite av min egen salvia och en cd-skiva med filmer om odling, bruk osv. Jag gav själv nära 600:- för min första stickling från scotland) leder aldrig till något köp. Det är fel målgrupp helt enkelt.

Men jag vill inte riskera att få mitt konto här på flashback raderat, och jag hoppas att detta inlägg bara tolkas som en uppmaning till mer diskussion - för det är inte menat som något annat.
Jag ville bara dela med mig av min syn på förbudet av försäljning via flashbacks forum. Jag har full förståelse för att illegala droger inte kan marknadsföras här, det skulle förstöra för oss alla. Men jag kan inte riktigt förstå varför man inte får sälja lagliga produkter, som pipor, bhongar, växter och allt annat.. Jag saknar pop-mart.
Är det någon som känner till en välbesökt sida där man kan annonsera ut liknande produkter (lagliga) gratis, så skulle jag uppskatta om ni publiserar länken här.

2047
Citera
2003-10-02, 18:38
Medlem
GiMs avatar
Skulle ju va kul att läsa dessa koder ..

"Tröttis i stockholms området söker vaken vän med ordentlig näsa!"

"Hösten närmar sig med stormsteg och man blir sugen på att resa söker nu resekamrat med många års erfarenhet"

Osv osv .. =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in