2009-03-05, 22:26
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Vad har du gjort för Dawit Isaak?

Man riktigt känner att de vädjar till ens dåliga samvete, ungefär som om det skulle vara mitt fel att karln fortfarande sitter fängslad.

Jag har inte gjort ett dugg för att hjälpa Dawit och tänker inte göra någonting heller. Jag har fullt upp med att hjälpa ett par hundratusen "flyktingar" som befinner sig i det här landet och jag orkar inte ta på mig mer.
Rasist. Glöm aldrig Förintelsen.
Citera
2009-03-05, 22:29
Medlem
Vaporwares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Vad har förintelsen med Dawit Isaak att göra...?
Citera
2009-03-05, 22:54
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaporware
Vad har förintelsen med Dawit Isaak att göra...?
En hel del. Om du inte arbetar för att Dawit Isaak ska få komma hem till Sverige så stödjer du indirekt rasism och nazism och sådant leder till Förintelsen.
Citera
2009-03-06, 07:45
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Om det blir en till förintelse så är det mitt fel? Är det så du menar?
Citera
2009-03-06, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Om det blir en till förintelse så är det mitt fel? Är det så du menar?

Förstå humor torrjävel.
Citera
2009-03-06, 07:57
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Förstå humor torrjävel.
Det var ju det jag gjorde, puckopall.
Citera
2009-03-06, 08:01
Medlem
Micke666s avatar
Vem är Dawit Isaak?
Citera
2009-03-06, 09:18
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke666
Vem är Dawit Isaak?

Det är tjugohundratalets Nelson Mandela.
Citera
2009-03-06, 10:04
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Det är märkligt det här med Dawit. Kan han tillhöra nån typ av svart judestam? Det skulle förklara mediaintresset för honom. Dawit Isaak låter ju inte helt ojudiskt...

Det är ett kristet namn. Han är för övrigt kristen och jobbade som städare/vaktmästare i en församling (Örgryte har jag för mig). Har inte träffat honom själv, men hans familj bodde i området och jag känner till en del av hans vänner (bla en f.d arbetskamrat).

Problemet är i allafall att Eritrea är en skurkstat och inte alls bryr sig om vad svenska journalister och politiker anser om fallet i fråga. Att kampanja ger inga resultat. Det är bara mutor som kan göra någon som helst verkan..
Citera
2009-03-06, 10:08
Medlem
Cadenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Problemet är i allafall att Eritrea är en skurkstat och inte alls bryr sig om vad svenska journalister och politiker anser om fallet i fråga. Att kampanja ger inga resultat. Det är bara mutor som kan göra någon som helst verkan..
Precis, och det måste väl t.o.m. journalisterna fatta, för inte är det så naiva att de tror att det funkar som i Sverige, bara man "kampanjar" tillräckligt mycket så får man igenom något?

Varför går inte journalisterna ihop och samlar in pengar gemensamt för att "köpa loss" mannen? Fattar de inte att det är enda alternativet, eller är det inte lika intressant att vara godhetens apostel om man måste lätta på sin egen penningpung?
Citera
2009-03-06, 11:00
Bannlyst
Sossarna införde dubbelt medborgaskap för att skaffa fram mer valboskap.

Dubbelt medborgaskap är inte bra för någon eller något, - förutom för socialdemokratin.
Citera
2009-03-06, 13:44
Medlem
AugustGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Var det inte nån muslimsk gerilla han utbildade i vapenkrigföring när han samtidigt var anställd på uppdrag av TT?

Vems uppdrag det var vet jag inte men det skulle inte förvåna om statsapparaten i Sverige hade ett finger med i spelet..

Innan de muslimska Eritreas bröt sig loss från det kristna Etiopien pågick ett inbördeskrig mellan Etiopiens arme och gerillan EPRDF de som sedan blev makthavare i Eritrea. Så visst kan man säga att Stieg Larsson varit med om tillblivelsen av den nuvarande regimen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in