Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-03-03, 16:16
Bannlyst
Är det fortfarande värt att välja XP framför Vista?
Citera
2009-03-03, 16:17
Medlem
Diseaseds avatar
Nej
Citera
2009-03-03, 16:19
Medlem
Arch_Angels avatar
Ja
Citera
2009-03-03, 16:24
Medlem
Timjan256s avatar
Är det inte så att om man köper Vista nu så får man Sjuan gratis sen?
Citera
2009-03-03, 16:26
Medlem
filmtokigs avatar
Hörde något om att:
Vista = Krångel
Xp = Inte lika mycket krångel
Citera
2009-03-03, 16:27
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmtokig
Hörde något om att:
Vista = Krångel & SEG DATOR

gör ett tillägg
Citera
2009-03-03, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Är det inte så att om man köper Vista nu så får man Sjuan gratis sen?
Nej. Inte enligt andra trådar. Microsoft har inte sagt något (kommer inte ihåg resten).

Dessutom vill du inte höra att du köpte några veckor för tidigt för att få något för att inte tala om krånglet det var förra gången.
Citera
2009-03-03, 17:11
Medlem
Xp kommer väl bara uppdateras till 2011 dvs knappt två år till. Vista däremot kommer väl leva kvar även efter nästa modell har släppts. Iaf säkerhetsuppdateringar.

Fast mkt handlar väl om priset. Nöjer du dig och kan andvända en OEM version så kan du få den relativt billigt. XP är dessutom mindre resurskrävande
Citera
2009-03-03, 17:14
Medlem
Asgarvads avatar
Vissa som kör nätverk har haft problem med Vista. Likaså de som haft lite slöa datorer som funkat bra med XP: allt under 1G internminne kan man glömma. Själv kör jag en medelpris kontorsdator med 4G utan något eget nätverk och det funkar jättebra. De små notebook-datorerna med 9" skärm och utan DVD säljs fortfarande med XP mens alla andra har Vista. När jag köpte min burk (HP) fick jag med en skiva för att dowgrada Vista till XP om jag ville.
För länge sen, ca -96, fick jag en bärbar burk på jobbet: en Compac med Pentium 90Mhz och löstagbar HD på mindre än 1G. Då fick man vid första systemuppstarten välja om man skulle köra Windows-95 eller 3.11: ett val utan återvändo. Nätverkskort och modem fanns inte inbyggt utan låg i PCMCIA-kort som man fick plugga in allteftersom.
Senast redigerad av Asgarvad 2009-03-03 kl. 17:25.
Citera
2009-03-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filmtokig
Hörde något om att:
Vista = Krångel

Jag fattar inte varför alla alltid säger att det är krångel med nya Os.
det var likadant när Xp kom många säger att det krånglar, för att dom har hört det..
Folk borde prova ist för att bara säga att det är skit utan att ha egen erfarenhet!
Citera
2009-03-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
Xp kommer väl bara uppdateras till 2011 dvs knappt två år till. Vista däremot kommer väl leva kvar även efter nästa modell har släppts. Iaf säkerhetsuppdateringar.

Fast mkt handlar väl om priset. Nöjer du dig och kan andvända en OEM version så kan du få den relativt billigt. XP är dessutom mindre resurskrävande

XP kommer nog hålla i tills folk slutar använda det..
Citera
2009-03-03, 18:20
Medlem
X-Japans avatar
Inget kan nog mäta sig med XP.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto