2009-03-07, 16:09
Medlem
polemarchoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Hänsyn och respekt?! Med tanke på dina enfaldiga svordomar och förolämpningar så skulle jag snarare beskriva dig som en respektlös idiot.

Jag ger upp den här tråden nu. Ni barnhatare har inga argument och diskussion upprepar sig bara.

Lycka till i livet, ni växer nog upp ni med och lär er tolerera andra människor. Vem vet, ni kanske till och med blir föräldrar en vacker dag.

Två stycken förstärkningsord och du blir indignerad? Det finns det ingen anledning att bli.
Dessutom fanns det inga som helst förolämpningar i det inlägget som du citerade.

Jag har argument. Jag har förklarat att det handlar om att visa hänsyn och respekt mot andra människor i er omgivning. De enda motargument jag får av de som inte har samma ståndpunkt som jag är personliga påhopp och semantikdiskussioner. Och, inte att förglömma, det stora argumentet som dras fram hela tiden. Nämligen att det är "naturligt" att barn skriker och beter sig som idioter.

Jag tolererar redan andra människor. Till och med barn! Men jag tolererar inte folk som tror att de har större rättighet att vistas på denna jord än vad jag har. Och därmed visar mig en total brist på hänsyn och respekt.
Och förälder kommer jag aldrig bli, hur många vackra dagar det än blir.
Citera
2009-03-07, 16:23
Medlem
Idiotpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Jonny
...och din enda åtgärd mot detta var alltså att löpa hem och skriva ett inlägg på Flashback? Är inte det lite pinsamt?

Jag upprepar: Zigenar familj, man vet aldrig vad de får för sig.

Jag gick inte hem, gick till replokalen
Citera
2009-03-07, 16:25
Medlem
Idiotpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Tror han ville dra upp ett exempel på oförskämda familjer som inte visar någon respekt mot allmänheten. Idiotpod, sade du inte till familjen att tysta sig själva?

Faktiskt så visste jag inte vad jag skulle göra, Zigenar-familjer har jag väldigt dåliga erfarenheter utav. 2 kvinnor, 2 män, 7 barn... Tja, jag är ju bara en liten basist.
Citera
2009-03-07, 17:13
Medlem
-FlashFront-s avatar
fan att dem inte slänger fram koffein brösten och pumpar ungen full också ..
Citera
2009-03-07, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
Det är ju för jävla äckligt...
En anledning till att man avskyr folk med ungar... Dom visar ju ingen som helst respekt...
Så?! varför ska jag då göra det? T.ex ta min granne som jag tycker är en jävla hagga..
Hon har en unge som gör oväsen dygnets alla timmar...
Hennes unge är ju bara ett barn och därmed får göra som den vill tydligen enligt henne.. Då kan jag likagärna spela hög musik kl 03 och ha igång min tvättmaskin... Hänsyn? Hell no... Den dagen jag får det tillbaka så visar jag även den...

Det är klart, ligger du på ett barns mentala nivå är det ju helt riktigt gjort av dig att bära dig åt som en unge.

Annars kan du kanske försöka tänka på att ett litet BARN sällan tar några hänsyn till vad klockan är när det kniper i magen/det är hungrigt/behöver få blöjan bytt eller vad som nu stör dem.

Väldigt få barn kan klockan öht, nu när jag tänker efter...
Senast redigerad av Bella_Donna 2009-03-07 kl. 21:17.
Citera
2009-03-07, 21:54
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Jag betalar inte för kaffe och kaka för att lyssna på ungar.

Du betalar inte för kaffe och kaka för att lyssna på vuxnas tjattrande heller, ändå är det inte officiellt förbud för människor att prata inne på ett café.

Så hur ska det rimligen forceras? Ska caféet ha vakter vid varje bord där de håller upp en decibelmätare och när något bord överstiger en viss gräns så kastas de ut?

VIsst hatar jag skrikande snorungar precis lika mycket som vem som helst. Grejen är den att jag lider inte av så mycket självgodhet så att jag går och tror att resten av världen ska anpassa sig efter mina tycken, som vissa andra verkar tro...
Citera
2009-03-07, 22:19
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polemarchos
Jag är bara av den inställningen att samtliga människor i världen måste inse att ingen är mer värd än någon annan.

Just det. Den som är rasist och alltså känslig för negrer har ingen rätt att slippa dem. Den som hatar sossar har ingen rätt att slippa såna. Den som avskyr jazz har ingen rätt att slippa oljudet.

På samma vis är det med er som är känsliga för barn. Ni är inte mer värda och har inte mer rätt att slippa ert problemobjekt än vad andra har. Ni får precis som alla andra gå någonannanstans om ni inte är nöjda. Konstigt att ni har så jävla svårt att fatta det.
Citera
2009-03-08, 01:57
Medlem
redalert72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Just det. Den som är rasist och alltså känslig för negrer har ingen rätt att slippa dem. Den som hatar sossar har ingen rätt att slippa såna. Den som avskyr jazz har ingen rätt att slippa oljudet.

På samma vis är det med er som är känsliga för barn. Ni är inte mer värda och har inte mer rätt att slippa ert problemobjekt än vad andra har. Ni får precis som alla andra gå någonannanstans om ni inte är nöjda. Konstigt att ni har så jävla svårt att fatta det.
hur kan du gämföra någon som terroriserar sin omgivning med skrik mot vad någon tycker och tänker?

om jag går in i en butik och skriker o gormar bäst jag vill, borde alla utrymma då?
Citera
2009-03-08, 02:38
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redalert72
hur kan du gämföra någon som terroriserar sin omgivning med skrik mot vad någon tycker och tänker?

om jag går in i en butik och skriker o gormar bäst jag vill, borde alla utrymma då?

Ja enligt motvillig är det så världen ska fungera.. eller nej vänta förresten.. du är inte småbarns förälder.. dvs tyvärr du får inte bete dig eller göra hur du vill.. för vore du det skulle alla tycka vad du änn gjorde och betede dig vara heeelt ok! .. eller?
Citera
2009-03-08, 02:51
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redalert72

Varför jämför du någon (antagligen vuxen) som tycker och tänker med en snorunge som inte fattar varför man inte bör bete sig på vissa sätt? Tror du seriöst att ungjävlarna inser vikten av vad deras skrikande ger upphov till i omgivningen?

Det finns en anledning till att barn enligt lagen inte kan hållas lika ansvariga för brott de begår som man gör med vuxna, men den anledningen kanske är helt okänd för dig?
Citera
2009-03-08, 03:08
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Varför jämför du någon (antagligen vuxen) som tycker och tänker med en snorunge som inte fattar varför man inte bör bete sig på vissa sätt? Tror du seriöst att ungjävlarna inser vikten av vad deras skrikande ger upphov till i omgivningen?

Det finns en anledning till att barn enligt lagen inte kan hållas lika ansvariga för brott de begår som man gör med vuxna, men den anledningen kanske är helt okänd för dig?

Det fina med lagar och förordningar vet du vad det är? det är förälderns plikt och skyldighet att se till att deras avkomma följer den...
Citera
2009-03-08, 03:40
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicerpm
Det fina med lagar och förordningar vet du vad det är? det är förälderns plikt och skyldighet att se till att deras avkomma följer den...

Det fina med lagar och förordningar är också att det är inte förbjudet varken för mig eller för snorungarna att skrika för full hals inne på ett café.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in