• 1
  • 2
2009-03-02, 15:01
Bannlyst
Allting funkar jättebra. Det är bara när man startar program som det blinkar. Jag kan stå ut med det.
Citera
2009-03-03, 08:37
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konn
En sak till:

Nu när jag har installerat Wine och ska konfigurera det och köra .exe-filer så kommer det upp svarta områden på skärmen och allt blinkar i några sekunder. Varför är det såhär?

Tack!
Har du Nvidia kort och desktop effects igång kan det bero på en bugg i nvidias nyare drivrutiner. Den gör också att openGL (grafik) prestandan sjunker till sådär 2-3 fps när man har flera program igång...
Testa att skriva glxgears i en konsol och vänta ett slag på utmatning. Det bör ligga på ett antal tusen fps om allt är som det ska (och du inte har ett gammalt grafikkort.)
Citera
2009-03-03, 23:03
Medlem
Killnotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konn
Hejsan!

Jag har frågor om Wine. Jag har förstått att det är ett sorts program till Linux. Vad är det? Jag har också hört att man bland annat köra .exe-filer i Wine. Är det riskabelt? Kan skadan bli lika stor som i Windows?

Skriv gärna i tråden!

Tack!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Wine

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Wine är programvara som låter en användare köra program för Microsoft Windows under andra, unixliknande, operativsystem. Exempelvis kan man med hjälp av Wine köra Microsofts kontorsprogram i Linux. Wine emulerar inte hårdvaran och programmen måste alltså köras på den typ av dator (datorarkitektur) de är kompilerade för. Eftersom program för Windows i allmänhet stöder bara x86 har Wine inte heller portats till andra datortyper.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in